Vi følger opp datautstyret i din virksomhet gjennom hele livssyklusen, fra det blir levert til det blir utfaset.
Teknologi, produkter og behov er i stadig endring. Alt av klienter og tilbehør som PC, smarttelefoner og nettbrett krever kontinuerlig for-/etterbehandling, samt vedlikehold for å fungere optimalt i henhold til behovene.
Via Teknisk service i Atea kan du få alt fra spesialtilpassede leveranser til reparasjoner utført på ønsket lokasjon. Du kan også få utstyr ferdig levert, ferdig konfigurert uten emballasje, og et felles kontaktpunkt for å utføre garantireparasjoner på IT-utstyret.
Teknisk service leveres med kundespesifikke tilpasninger og Service Level Agreements (SLA), og har bred dekning i hele Norden.
Tjenesten sikrer deg:
- Ivaretakelse av alle oppgaver i forbindelse med service for dine enheter
- Sikker, rask og forsvarlig installasjon, med transport og evt. mellomlagring
- Flytting, merking og sikring av operative funksjoner
- Øking av kapasitet og funksjonalitet ved behov
- Ønskede endringer utføres som avtalt
- Sikker og miljøvennlig håndtering av emballasje og utrangert utstyr.
- Kontroll over dine enheter til enhver tid
- Trygghet for at virksomhetens policy blir fulgt på en sikker og miljøvennlig måte
Våre hovedtjenester:
- Installasjon: Logistikk, emballasjehåndtering, tanking og tilkobling av kabler, verifisering av installasjon og funksjonalitet, merking samt utplassering.
- Flyttetjenester: Pakking og koordinering av transport. Testing av funksjonalitet.
- Tilleggstjenester: Installasjon av programvare, Hardware og tilleggsutstyr, Asset Management og testing av installerte komponenter.
- Endringer av hardware, firmware, drivere eller programvare-konfigurasjon, verifisering og testing.
- Deponering: Tjeneste for sikker og miljøvennlig avhending av utstyr som ikke lenger skal benyttes i produksjon, sikker sletting, Asset Management og gjenbruk.