Til forsiden
Som autorisert Apple Enterprise Reseller og Apple Education Specialist har vi full fokus på tjenester og løsninger som gir maksimal verdiskaping i din organisasjon – uansett om det er snakk om virksomheter eller utdanning.

Oppdag nyhetene fra Apple

MacBook Air M3
Mer kraf. Med letthet. Med M3 Les mer.

MacBook Pro M3
Grensesprengende ytelse. Grafikk på et helt nytt nivå. Opptil 22 timers batteritid. Les mer.

 

iPad Pro M4
iPad Pro. Den ultimate iPad-opplevelsen.
Les mer.

iPad Air M2.
iPad Air. Lett. Lynfart.
Les mer.

 

WWDC24

Apples årlige utviklerkonferanse 2024
Se Keynoten her. (YouTube - engelsk. 2:06:10)

Apple Intelligence på 5 minutter
Se video her. (YouTube - engelsk)

Apple Intelligence personvern og sikkerhet.
Se video her. (YouTube - engelsk. 4:05)

18 ting fra WWDC24.
Se video her. (YouTube - engelsk. 2:50)

Apple i din virksomhet

Som Apple-autorisert forhandler har vi lang erfaring med flere bransjer og arbeider med både back-end og front-end utvikling, sagt på en annen måte, teknikken og brukeropplevelsen. Vårt Apple-team har høy produktkunnskap på tvers av leverandører. Atea er Apples hovedsamarbeidspartner mot bedriftsmarkedet i Norge.

Vi komplementerer Apples teknologier med løsninger, tjenester og apper fra andre leverandører. Atea hjelper deg med digitalisering og tilbyr løsninger basert på dine behov, ønsker og målsetning.

  • Fra idé til implementering av løsningen
  • Dyktige Apple-spesialister og prosjektledelse
  • Koble prosesser og teknologi sammen
  • Digitalisering og effektivisering av prosesser
  • Realisere konkurransefortrinn og forretningsideer

 

Apple i blandet miljø

Våre konsulenter har topp kompetanse og kunnskap i å integrere Apple-produkter i blandede miljøer. Vi er spesialister på å integrere Apple i bedrifter og utdanningsinstitusjoner. Som kunde har du tilgang til hele Atea sin "verktøykasse" med over 1000 konsulenter med sertifiseringer og kompetanse på:

  • Administrasjon av mobilenheter (MDM) og administrasjon av blandet miljø
  • Integrasjon av Apple-produkter med Exchange, Active Directory (AD), videokonferanser osv.
  • Papirløse møter med iPad. Det fungerer raskt og enkelt!
  • Eget logistikksenter som klargjøres, installerer, oppgraderer og leverer klar til bruk og til avtalt tid hvis du har spesielle behov og ønsker
  • Apple Business Manager er integrert i Atea sine ordre- og logistikk systemer som sørger for automatisert 24/7/365 utrulling og administrasjon av Apple-enheter med levering direkte til sluttbruker. Moderen IT drift.

 

Apple og Atea – et tett partnerskap

Ateas Appleteam

Har du et ønske om å effektivisere hele eller deler av virksomheten din gjennom digitalisering? Dra nytte av ditt fulle potensial med hjelp fra Ateas Appleteam.

Kanskje du har en idé om hva du skal gjøre, men vet ikke hvordan du skal gå videre eller hvor du skal begynne? Med hjelp fra Ates Appleteam kommer du enkelt i gang.

Atea macOS Accelerator | Atea Apple EXPRESS

Vi har utviklet prosesser der vi, sammen med Apple Professional service, IT-arkitekter og spesialister, inkludert et team fra bedriften din, arbeider for å gjøre bedriften din til et digitalt selskap som vil være til nytte for deg, bedriften din og kundene dine.



 

Ateas Appleteam hjelper deg

  1. Med å kartlegge virksomhetens behov
  2. Med løsninger tilpasset behov og budsjett
  3. Med enhetslivssyklus hvor du får glede av høy restverdi på Apple utstyr ved leie

Atea og Apple i skolen

Atea har et eget Apple skoleteam med lærer, skoleleder og rådgivere innenfor skole og utdanning som kan tilrettelegge opplæring og det digitale klasserommet.

Teknologi i klasserommet må virke hver gang, hver dag, derfor har vi utviklet en prosess der vi, sammen med Apple Professional services, IT-arkitekter og spesialister, samt et team fra din skole en prosess som å sørge for optimal drift og moderne administrasjon av Apple-enheter på din skolen. 

 

 

 

Mobilitet er veien videre - men hvor starter du?

Vi kan hjelpe deg med mobilitetsprosjekter, som i mange tilfeller inneholder mange flere aspekter enn bare Apple-enheten du vil bruke. Våre spesialister skreddersyr løsninger som samsvarer med dine virksomhet, på grunnlag av dine behov.

Her er noe eksempler på hva du kan snakke med oss om.

Integrering

Med Exchange, Active Directory (AD), videokonferanser, etc.

Integrering av Apple-utstyr i din eksisterende infrastruktur, som ofte er Microsoft-basert, er en av våre kjernekompetanser. Som landets eneste Apple-autoriserte enterprise-forhandler har vi et stort antall IT-konsulenter som er teknisk sertifisert innen både Apple, Microsoft og andre bedriftsteknologier. Vi forstår samspillet og kan utføre den nødvendige integrasjonen mellom disse teknologiene.

 

 

Wifi

Trådløst nettverk for administrasjon av ny arbeidsmodus

Effektivitet og produktivitet er blant annet lik, uhindret tilgang til ressurser. Det å kunne regne med feilfri nettverkstilgang er selvfølgelig en viktig faktor.

Sikkerhet

Administrasjon av mobilenheter (MDM) og administrasjon av blandet miljø

Sikkerhet i mobilteknologi er nå viktigere enn noensinne. Apples iOS- og macOS-operativsystemer er blant verdens sikreste teknologier.

Med Apple Device Enrolment Program (DEP) i forbindelse med Programvareløsninger for EMM (Enterprise Mobile Management) og vår egen kjernekompetanse, er bedriften garantert best mulig sikkerhet – hver dag.



Finansiering

Bygg forretningssaken din på Apple fra en OPEX-modell i stedet for CAPEX

Finansiering av Apple-enheter er med rette svært populært hos oss. Det er flere grunner til at det for det første er fornuftig å finansiere IT-utstyr fremfor operasjoner i stedet for som kapitalinvesteringer (OPEX vs. CAPEX). Spesielt med Apple-produkter er det attraktivt som selskap å lease eller finansiere som DaaS (Enhet som en tjeneste), siden videresalgsverdien av Apple-enheter alltid er svært høy – selv etter 2 eller 3 år. Vi har all nødvendig kunnskap og oppsett for å gi deg den beste finansieringen på Apple-utstyr og hele løsningen rundt. Les mer

Velg din egen enhet

Dine ansatte står fritt til å velge IT-utstyr uten ekstra kostnad

Mange ansatte ønsker å jobbe med Apple-utstyr – og vårt valg av arbeidsverktøy kan bety økt produktivitet og jobbtilfredshet. Med vår Det Frie Valg-ordning kan dine ansatte velge Apple-utstyr. Gjennom en liten månedlig lønnstillegg betaler de prisforskjellen mellom stadardutstyret og utstyret som er valgt. Etter en periode kan den ansatte gratis kjøpe Apple-utstyret til eget privat bruk. Les mer.

 

 

Logistikk

Logistikksenteret vårt forbereder, installerer, daterer og leverer alt som er klart til bruk

Vi har mange års erfaring med å levere Apple-utstyr, og har også en størrelse som gjør at vi kan inngå de beste samarbeidsavtalene med Apple og Apples distributører. I praksis betyr dette at du alltid er garantert rask og fleksibel levering fra våre nær- og eksterne aksjer til enhver tid - hjemme og i utlandet.

Les mer.

Enhetslivssyklus

Håndtering av utstyret i henhold til garanti, utløp og lignende.

Device Lifecycle Management (DLM) er din forsikring om at alt er tatt som mulig. avhending (Atea er ISO-sertifisert miljøpartner). Med DLM er du garantert effektivitet og smidighet i hverdagen, og du kan trygt oppfylle CSR-koden din.

 

 

 

 

 

 

Apper

Kanskje du allerede har en ide om hvilke deler av virksomheten din som kan forbedres ved en ny prosess eller arbeidsflyt? Kanskje har du allerede en app du vil forbedre, eller har du bare en følelse av at noe i virksomheten din kan bli forenklet eller forbedret, men vet ikke hva, hvordan eller på hvilken måte?

Skal vi ta en prat?

 

 

Som Apple kunde hos Atea får du...

Vi er eksperter på Apple

  • Apple practice
  • Konsulenter og kompetanse
  • Apple professional services
  • Apple som tjeneste
  • Solid erfaring fra store og små kunder
  • Ekspert på zero-touch utrulling og administrasjon

Noe av det du får som kunde

  • Landsdekkene med 24 kontorer
  • Tilpasset eShop med riktige produkter
  • Det Frie Valg – portal for ansatt
  • SOS tlf / epost 24/7/365
  • Tilgang til hele Atea sin "verktøykasse"
  • Topp kompetanse og løsninger for nettverk, Wi-Fi, skytjenester, sikkerhet, servere, utrulling og administrasjon etc.

Tjenester du får tilgang til

  • Leie og finansiering med meget høy restverdi på Apple produkter
  • Rammeavtale for finansiering
  • Drift og administrasjon av Mac, iPad og iPhone som tjeneste (DaaS)
  • Programvare som tjeneste (SaaS)
  • GoITLoop – resirkulering satt i system
  • My Atea – full oversikt over ditt kundeforhold og service saker hos Atea 24/7

Kontakt meg

Ved samtykke godtar du at vi behandler og lagrer dine personopplysninger i våre systemer, og at dine opplysninger kan deles med våre samarbeidspartnere. Les mer i vår personvernserklæring og samtykket.