Tilbake til Apple på jobb

Hvorfor bør du tilby Mac på jobben?

Ganske enkelt fordi du får fornøyde ansatte når de får velge selv hvilket verktøy de skal jobbe med. Det kan øke produktiviteten, gir et unikt samarbeid mellom ansatte på tvers av avdelinger og grupper. Og ikke minst blir totalkostnaden betydelig redusert. Mobilitet i særklasse.

Det er lett å komme i gang. Vårt Apple-team hjelper deg med sikkerhet, integrasjon og administrasjon. Atea har også løsninger som håndterer alt det praktiske med fritt valg til ansatte. Med fritt valg får du fornøyde medarbeidere, en attraktiv arbeidsplass og større arbeidsglede.

Apple på jobben er smart, lønnsomt og fremtidsrettet.

Det frie valg – din egen portal for selvbetjening

Søk og produktinfo

  • Det Frie Valg portalen er bygd på Ateas kraftige eShop-plattform, inkludert lagerbeholdning, produktinformasjon, oversikt over tilbehør og filtreringsalternativer

Subsidierte modeller eller oppgradering

  • Ansatt kan enkelt se hvilken modell som dekkes av arbeidsgiver, og om ønskelig velge en mer funksjonsrik modell
  • Ønsker man å oppgradere, kan det finansieres gjennom en engangs- eller månedlig lønnsfradrag

Fleksibel

  • Valg mellom 18, 24, 36 eller 48 måneder perioder, kan settes per produktgruppe

Tilpasset og obligatorisk tilbehør

  • Automatikk kan sørge for at det legge til en USB-C til HDMI til ved hver bestilling av en Mac

Regelsett

  • Regler kan være satt til å være obligatorisk for å legge til beskyttelsesetui eller skjermbeskytter, for å beskytte iPhone og sikre restverdien

Enkel oversikt for ansatte

  • Totalt engangs- eller månedlig lønnsfradrag vises tydelig og oversiktlig
  • Bindingstid og avtaledokumentet

Selvbetjening

  • Fjerne forvaltning av ikke-strategisk utstyr fra it-avdelingen
  • Chat direkte med Atea i portalen
  • Atea tar seg av alt
  • Følg din egen ordre
  • Få tilsendt sendingsmelding på e-post med sporing.
  • Full oversikt over hva man kan bestille og når

Kontroll

  • Regelstyring passer på at arbeidsgivers regler følges. «Likt for alle»
  • IT og mellomledere slipper diskusjoner med enkeltansatte
  • Mindre behov for godkjenning av ordre
  • Kostnadstak, forutsigbart og slutt på kreative løsninger
  • Ansatte tar bedre vare på utstyret

Fornøyde ansatte

  • De ansatte liker selvbetjening og likhet for alle

 

Moderne IT-drift med Apple Business Manager

Atea har integrert Apple Business Manager (DEP) i sine ordresystemer, eShop og Det Frie Valg portalen. Når du bestiller nye Apple enheter blir de automatisk rullet inn i DEP, det gjør det enkel å rulle ut og administrere Apple enheter som er levert direkte til sluttbruker så de kan komme i gang på egen hånd.

Utrullingsprogrammet DEP – "zero-touch"

Rask og strømlinjeformet metode for å distribuere virksomhetens macOS, iOS og tvOS enheter direkte til sluttbruker uten å være innom IT først. 

  • Enheten administreres med Apple Business Manager og en MDM løsning* som ivaretar alle krav til sikkerhet og kontroll

  • Atea har integrert DEP i sine ordresystemer eShop og Det Frie Valg, så DEP er automatisert 24/7/365

  • Man sparer betydelig med tid og kostnader ved berøringsfri konfigurasjon

  • Voluminnkjøpsprogram for apper – VPP. Gjør det enkel å finne, kjøpe og distribuere apper og bøker som dekker alle behov for bedrifter og skoler. Eierskap til apper og bøker er virksomhetens og kan overføres mellom brukere. Med MDM kan apper automatisk installeres og evt. trekkes tilbake fra tusenvis av enheter med noen få tastetrykk.

  • VPP kreditt kan bestilles gjennom Atea eShop, så man slipper å bruke kredittkort ved kjøp av apper

  • Administreres med Apple Business Manager

*Jamf, MS Intune, Workspace ONE, LightSpeed, IBM MAAS360... 


Kontakt meg

Ved samtykke godtar du at vi lagrer dine data i våre systemer.

Les mer i vår personvernserklæring.

Tilbake til Apple på jobb
Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer