Til forsiden

Hva er Ateas Appleteam?

Ateas Appleteam er produktspesialister og topp sertifisert Apple-konsulenter med bred erfaring med Apple i blandet miljø. Vi kan gi råd til ledelse og avdelinger om strategivalg, snakke TCO* med økonomiansvarlig som viser hvorfor Apple lønner seg, hjelpe intern IT med moderne drift – slik at forretningsmuligheter og konkurransefortrinn blir tatt vare ved valg av plattform og infrastruktur.

Vi er tett koblet på resten av Ateas verktøykasse med over 1000 konsulenter, topp sertifisering på alle de viktigste leverandørene og en enorm erfaringsbase.

Som Apple Authorised Enterprise Reseller har vi Apples høyeste sertifisering. Sertifiseringen stiller høye krav til vår kompetanse og kontinuerlige oppdatering på løsninger og teknologi. Atea er Apples hovedsamarbeidspartner mot bedriftsmarkedet.

*TCO: Total cost of ownership – link til rapport

 

Er du nysgjerrig på å digitalisere virksomheten din, men vet ikke hvor du skal begynne? Vi hjelper deg hele veien.

Atea macOS Accelerator

Fem trinn for å lykkes med macOS

Ateas Appleteam er opptatt av å hjelpe mellomstore til store virksomheter til å lykkes med macOS. Prosjektet har fem faser:

  1. Oppdagelse 
    Identifiser hvorfor, hvem og hva
  2. Forberedelse 
    Identifiser behov og implementer en test (PoC) basert på Atea Best Practice
  3. Implementere 
    Tilpasse Atea Best Practice til kundenes behov, opplæring og dokumentasjon
  4. Test 
    Kunde fører testfase for å evaluere PoC i det virkelige liv
  5. Levering 
    Identifiser funn i testfasen, avtal neste trinn, kundens godkjenning av prosjektet

Prosjektets varighet: 8-12 uker
Passer for: Virksomheter med 200+ Apple enheter

Dette innebærer prosjektet

 

Jumpstart Apple Business Manager

 

Integrasjon med Ateas økosystem

 

Apple Enhetsregistrering

 

AppStore-lisensiering av apper

 

Spesialtilpassede applikasjonspakker

 

Spesialtilpassede skript

 

Enhetsadministrasjon

 

Brukeradministrasjon (AD-integrasjon)

 

macOS / iOS / iPadOS / tvOS

 

Atea Best Practice

 

Tilpasset implementering og forprosjekt

Atea Apple EXPRESS

Tre trinn for å lykkes med macOS i SMB

Ateas Appleteam er opptatt av å hjelpe SMB virksomheter til å lykkes med macOS. Prosjektet har tre faser:

  1. Oppdagelse 
    Identifiser hvorfor, hvem og hva
  2. Gjennomføre 
    Tilpasse Atea Best Practice til kundenes behov, implementere moderne management med Jamf NOW
  3. Levere 
    Test, kunnskapsoverføring, dokumentasjon

Prosjektets varighet: 2-6 uker
Passer for: Virksomheter med 0-200 Apple enheter. Kan også passe for større virksomheter hvis det er enkle krav.

Dette inneholder prosjektet

 

Jumpstart Apple Business Manager

 

Integrasjon med Ateas økosystem

 

Apple Enhetsregistrering

 

AppStore-lisensiering av apper

 

Enhetsadministrasjon

 

macOS / iOS / iPadOS

 

Atea Best Practice

 

Standardisert implementering

Apper og løsninger

Kanskje du allerede har en ide om hvilke deler av virksomheten din som kan forbedres ved en ny prosess eller arbeidsflyt? Kanskje har du allerede en app du vil forbedre, eller har du bare en følelse av at noe i virksomheten din kan bli forenklet eller forbedret, men vet ikke hva, hvordan eller på hvilken måte?

Uansett utgangspunkt. Vårt Appleteam kan hjelpe deg gjennom hele prosessen. Med vår hjelp får du en komplett, brukervennlig og moderne løsning som gjør det enklere for dine kunder, leverandører og/eller ansatte.

 

Sett Apple på jobben med Atea

Kontakt meg

Ved samtykke godtar du at vi behandler og lagrer dine personopplysninger i våre systemer, og at dine opplysninger kan deles med våre samarbeidspartnere. Les mer i vår personvernserklæring og samtykket.