2019-07-01

– Da jeg fikk en god magefølelse av Atea, var det ingen tvil

Vi tok en prat med account manager Hosna Arzani Larsen om hva det vil si å være kundekontakt mot institusjoner for høyere utdannelse.

Tine Venås Kjeldsen Rådgiver kommunikasjon og samfunnsansvar

Utdanning og yrkesbakgrunn:

Jeg har en bachelorgrad i psykologi fra Universitetet i Oslo og har jobbet med strategisk salg siden uteksaminering. 

Beskriv jobben din: 

Jeg er kommersiell ansvarlig for våre kunder innen høyere utdanning i Ateas region øst og jobber som kundekontakt (Account Manager, om du vil) mot dette segmentet. Da de aller fleste av mine kunder er offentlige, jobber jeg mye med anbudsbesvarelser. Det er også viktig å være oppdatert på hva som skjer ute hos kundene og det blir derfor også en del kundemøter og deltakelse på ulike arrangementer. Jobben min er på mange måter å dirigere og balansere Ateas kontakt ut mot kundene og alltid være on top hva gjelder kundens behov og hva Atea kan tilby. 

Hva kreves av ferdigheter eller egenskaper for å få og trives i denne jobben?

Jeg startet i stillingen min i februar i 2019 og hadde ingen planer om å bytte jobb da jeg ble kontaktet av en rekrutterer. Jeg har alltid syntes teknologi har vært interessant og kjente til Atea som et stort og fremoverlent selskap med mange jern i ilden. Da det også klaffet med kjemi hos de jeg traff i prosessen – og jeg fikk en god magefølelse, var det ingen tvil. I min stilling må du like struktur og mennesker. Det er viktig å stille de riktige spørsmålene i de ulike prosessene og ha et nysgjerrig og strukturert vesen. 

Hvordan holder du deg oppdatert innen bransjen?

I Atea er det alltid noe som skjer. Enten det dukker opp en spennende podkast eller et kundearrangement vi holder eller er med på.  

Dersom du var fersk student i dag, hvilke fag/studier ville du valgt?

Jeg drister meg til å si utvikler, men kanskje det hadde blitt litt for lite menneskekontakt for min del. Det er en mangel på kvinner innen teknologi, så kanskje jeg fortsatt ville valgt med psykologi med IT-rettede støttefag.

Hvilke trender tror du kommer til å prege bransjen i tiden som kommer?

Samfunnet digitaliseres i full fart. Atea er heldige med å være i førerstolen og pådriver for mye nytt som skjer. Det er ikke bare bare å skulle bygge Norge med IT! Det er viktig å tiltrekke seg riktig mennesker som kan tenke nytt og sette seg i kundenes situasjon. Samtidig går vi dit hen, at mye skal håndteres av selskapene selv. Her oppstår det også nye og spennende utfordringer som må løses på alt fra sikkerhet til skyløsninger. Det er veldig moro å være en del av et fremoverlent selskap som påvirker og inspirerer IT-Norge på den Atea gjør.