Atea henter ny regionsdirektør fra Microsoft

Pressemelding 2017-09-06
Atea har ansatt Henrik Høst som ny direktør for region Øst. Høst kommer fra stillingen som salgs- og partnerdirektør i Microsoft Norge der han har vært ansvarlig for bedriftsmarkedet. Han har også vært ansvarlig for partnerapparatet i selskapet.

Henrik Høst har solid erfaring og kompetanse innen salg, innovasjon og utvikling av sterke prestasjonskulturer, både fra Microsoft og tidligere lederstillinger i Circle K og Coca Cola-systemet.

I Atea vil han lede selskapets største region, og med sin sterke kommersielle bakgrunn være sentral i utviklingen av selskapet videre. Som øvrige aktører i teknologimarkedet, er Atea i en rivende utvikling med fokus på verdiøkende tjenester, og satser sterkt på nye vertikaler og horisontaler innen smarte byer, velferd, skole, industri 4.0, sikkerhet og agile løsninger. Høsts erfaringer fra et av verdens ledende teknologimiljøer vil være sentrale i dette arbeidet.

• Vi ser frem til å få Henriks erfaring og kunnskap ombord for å videreutvikle region Øst ytterligere i arbeidet med å digitalisere markedene, samt styrke samarbeidet med partnere og kunder, og være rådgivere i en IT-bransje som er i rask endring. Det blir et veldig spennende samarbeid og vi ønsker Henrik velkommen til oss, sier Michael Jacobs, administrerende direktør i Atea Norge.
  • Jeg er veldig stolt av å skulle bli en del av Atea. Fra stillingen som leder av partnerapparatet i Microsoft Norge vet jeg at Atea er et selskap som virkelig bidrar til digitaliseringen av Norge. Jeg er svært motivert til å være med å videreutvikle Atea og skape lønnsom vekst for våre kunder og partnere, sier Henrik Høst.

Michael Jacobs, administrerende direktør Atea Norge, mobil (+47) 908 28 216

Henrik Høst, påtroppende direktør i Ateas Øst-region, mobil (+47) 941 52 361