Atea velger IBM SoftLayer som en del av sin Hybrid Cloud satsning

Pressemelding 2016-06-13
IBM SoftLayer og Atea har signert en avtale som innebærer at Atea vil levere avanserte skytjenester til sine kunder via IBM SoftLayer. Atea investerer nå stort for å kunne tilby markedets beste Hybrid Cloud løsninger og SoftLayer blir nå en viktig del av denne satsningen.

Avtalen består av to deler, den ene delen innebærer at Atea blir forhandler av IBM's tjenester på SoftLayer, den andre delen betyr benyttelse av SoftLayer som en del av de hybride cloud tjenestene Atea bygger for sine kunder.

- Vi ser store fordeler med å benytte SoftLayer for cloud tjenester til våre kunder sier Michael Jacobs, Administrerende direktør i Atea. Digitaliseringen skjer overalt i samfunnet nå og det påvirker våre kunder innenfor alle segmenter.  En Hybrid Cloud løsning innebærer at kunden kan kombinere egne interne løsninger med kraftige skalerbare, fleksible cloudløsninger og dermed oppnå sømløs integrasjon. SoftLayer gir oss en plattform som enkelt kan skaleres opp og ned avhengig av våre kunders behov. Brukeren betaler derfor hele tiden kun for de tjenester som benyttes, noe som innebærer betydelige kostnadsbesparelser. I tillegg har SoftLayer mange spennende løsninger som kan tas i bruk. Vi har bare sett starten på digitaliseringen og vi ser nå en etterspørsel fra våre kunder som øker i rask takt.

-  IBMs SoftLayer gir en sikker, stabil og dynamisk plattform og innebærer at vi kan komme raskere til markedet med nye tjenester. Det betyr at vi kan tilby IBM sine løsninger, kombinert med våre egne produserte, til norske bedrifter på en meget effektiv måte. Vi ser frem til å samarbeide med IBM i dette spennende segmentet, uttaler Michael Jacobs.

Atea sine hybride cloud løsninger består også av 14 datacentere i Norden og Baltikum samt et utstrakt samarbeid med Microsoft og deres Azure cloud tjenester. Med den nye avtalen med IBM SoftLayer vil man ha en av Nordens mest omfattende og beste cloud løsninger som dekker alle kunders behov.

For ytterlige informasjon, kontakt:
Michael Jacobs, Administrerende direktør Atea AS,
Mobiltlf. 908 28 216