Til forsiden
Tilbake til Digital arbeidsplass

Smarte arbeidsplasser

Utstyr til kontoret og hjemmekontoret

Vi står ovenfor en ny måte å jobbe på. Flere ansatte vil veksle mellom å være på kontoret og hjemmekontoret. Dette stiller helt nye krav til arbeidsplassen og det fysiske arbeidsmiljøet. Man skal ikke bare sikre at ansatte har det riktige utstyret, men helse, miljø og sikkerhet skal også ivaretaes. Vi har løsninger som gjør arbeidsplassen smartere og mer effektiv og har samlet noen av de viktigste her.

Har du en god plan på hvordan du vil løse dette eller ønsker du en samtale med en av våre spesialister?

 

E-shop

Vår nettbutikk inneholder et av markedets største samlede lager av utstyr til den digitale arbeidsplassen. Nettbutikken kan enkelt tilpasses din virksomhet, blant annet ved å synliggjøre kun et valgt sortiment.

Vi kan hjelpe deg med å standardisere valgene uavhengig av hvilken produsent, hvilket operativsystem eller merke du velger.

 

E-shop inneholder:

  • Et av markedets største lager av produkter og tilbehør
  • Kundepriser ut i fra laveste pris på tilgjengelig vare til enhver tid
  • Grundige produktbeskrivelser og tekniske spesifikasjoner
  • Mulighet for å lag et eget utvalg til din virksomhet eller brukergruppe
  • Shop-in-shop for anbefalte modeller og tilbehør
  • Avansert søkefunksjon
  • Modul for attestasjon av bestilling
  • Konfigurasjonstjenester og abonnementshåndtering
  • Service og support

 

Det Frie Valg

Atea har utviklet tjenesten "Det frie valg". En ordning hvor ansatte i en bestiller nytt arbeidsutstyr via Ateas bestillingssider.

Det er også mulig å velge utstyr som er dyrere enn standardpakken. Arbeidstaker betaler da selv merverdien i forhold til virksomhetens standard, via et månedlig lønnstrekk.

Konseptet passer best for selskaper med 150+ ansatte.

 

Tjenesten inneholder:

  • Kundetilpasset bestillingsportal
  • Rapporter med lønnstrekk pr. mnd.
  • Support
  • Finansiering

Positive effekter:

  • Høyere medarbeidertilfredshet
  • Raskere bruk av ny teknologi
  • Tiltrekker i større grad nye medarbeidere
  • IT-avdelingen slipper å forvalte ikke-strategisk utstyr

Alt til hjemmekontoret

Effektive løsninger for hjemmekontor er viktig. Ansatte vil for eksempel ha behov for maskiner som er kraftige nok til å få jobben gjort hjemmefra. Mange glemmer også verdien av et gode hodetelefoner med mikrofon, ekstra skjerm, separat tastatur og mus. 

Konklusjonen er at virksomheter og ansatte har ulike behov og trenger ulikt arbeidsverktøy. Produktlisten vår er kanskje bransjens mest komplette.

Enterprise Mobility Management

Et verktøy som gjør at ansatte får tilgang til rett innhold fra rett nettverk med de rette applikasjonene på rett enhet.

EMM består av:

  • MDM, Mobile Device Management: Styrer funksjonene på ansattes enheter ved hjelp av rolle- og situasjonsbaserte policier
  • MAM, Mobile Application Management: Gir tilgang til og håndterer innstillinger for applikasjoner. Virksomhetens data sikres på enhetene, samt at kommunikasjonen mellom enhetene og datasenteret krypteres.
  • MCM, Mobile Content Management: Styrer muligheten for at ansatte får tilgang til og får skape informasjon via intranettet, portaler og filområder på deres mobile enheter.

Tips og råd

Fysioterapeutens beste tips til hjemmekontoret

For å unngå feil sittestilling på hjemmekontoret er det viktig å ha riktig utstyr som er tilpasset dine behov. Fysioterapeut, Anette Sjong Mathisen hos Torp&Co klinikken, gir sine beste tips.

 

Fem gode råd for hjemmekontor

Effektive løsninger for hjemmekontor er viktig, både i disse dager og ellers. Behovet for velfungerende samhandlingsløsninger som er stabile og sikre vil mest trolig vokse i tiden fremover.

 

Kontakt oss

Ved samtykke godtar du at vi behandler og lagrer dine personopplysninger i våre systemer, og at dine opplysninger kan deles med våre samarbeidspartnere. Les mer i vår personvernserklæring og samtykket.

Tilbake til Digital arbeidsplass