Samhandlingsløsninger for sikkert hjemmekontor

Behov for hjemmekontor?

Det finnes mange effektive, bærekraftige og sikre øsninger for hjemmekontor og samhandling – som er tilpasset din virksomhet.

I en høyteknologisk verden full av spennende og utfordrende teknologi, er det vårt ansvar å få teknologien til å fungere sammen. 

Slik legger du til rette for sikre og effektive hjemmekontor

 

 

Har du og din virksomhet behov for gode samhandlingsløsninger?

 

IT-sikkerhet på hjemmekontor

Mange ansatte er nå pålagt hjemmekontor for å begrense koronasmitten. Det gir virksomheter og ansatte nye IT-sikkerhetsutfordringer enn tidligere. Delta på vårt gratis webinar, så får du gode råd for hvordan du kan beskytte deg bedre.

 

Sjekk våre samhandlingsløsninger

Atea 365 – vår beste Office 365 løsning

Atea 365 er vår beste Office 365 løsning for din virksomhet. I samarbeid med Microsoft hjelper vi deg å få en mer effektiv arbeidsdag.

Atea Mobil

Mobilen er blitt et av våre viktigste verktøy. Vi har løsningen for en fleksibel og kostnadseffektiv mobilbruk for store og små bedrifter.

Nettverk som en tjeneste

Alltid på nett med Atea. Nettverk som tjeneste er en komplett abonnementstjeneste som inneholder infrastruktur, programvare og drift.

Hjelp til finansiering?

 

I disse tider er god likviditet helt nødvendig, og mange bedrifter er nå bekymret for sin økonomiske situasjon. Samtidig er IT-investeringer essensielt for å holde hjulene i gang. Men det er ikke nødvendig å bruke selskapets likviditet på disse invisteringene. Det er tross alt bruken av IT-utstyret som er viktig, og ikke eierskapet til det.

Atea Finance stiller med dyktige finansrådgivere, som kan stille opp på kort varsel, gjennom videomøter, for å diskutere nettopp deres utfordringer.

 

Produkter til hjemmekontor

 

Har du alt du trenger for å kunne jobbe smidig og effektivt hjemme? Du kan finne produktene du har behov for i vår eShop.

 

Abonner på løsninger 

 

I Atea Cloud Portal kan du raskt abonnere på løsninger som hjelper deg å jobbe smartere hjemmefra. Enten det er snakk om samhandling via Teams eller kraftigere infrastruktur med Azure så er du selvbetjent og får tilgang umiddelbart.  Månedlig abonnement gir deg anledning til å betale kun for det du bruker.

 

Video- og møteromsløsninger

 

Samarbeid via videosamtaler

Video Collaboration får innpass overalt og bidrar til rask etablering av en tillitsfull dialog med dine kolleger, kunder og forretningspartnere. Mimikk og kroppsspråk er en viktig del av kommunikasjonen og dialogen mellom mennesker. Med video kan vi hjelpe virksomheten din å utnytte disse aspektene, uansett hvor de viktigste forretningspartnerne dine er.

Løsningene spenner over alle typer videokonferanser. Fra styrerommet til den ansattes personlige video på smarttelefonen – internt i selskapet eller med kunder og forretningspartnere. Avhengig av virksomhetens behov, kan vi bygge løsningene fleksibelt i en blanding av lokale og skybaserte løsninger.

Løsninger som disse er avgjørende for å bygge tette samarbeidsforhold mellom selskapets ansatte, kunder og partnere. Videosamarbeid er dermed en av teknologiene som bidrar til å styrke selskapet og dets vekstmuligheter i en «business»-virkelighet.

 

Møteromsløsninger

Vi kan integrere profesjonelt AV-utstyr som gir en brukervennlig og effektiv løsning i auditorier og møterom. Vi bruker den nyeste teknologien fra de ledende leverandørene og hjelper deg gjerne med å integrere en romhåndteringsløsning med både eksisterende og nytt utstyr.

Gjennom romhåndteringsløsninger vil det være et klart og brukervennlig grensesnitt for det avanserte utstyret, slik at du kan konsentrere deg om budskapet og ikke måtte lete etter fem forskjellige fjernkontroller for å komme i gang med en presentasjon.

 

Gode standariserte løsninger

 

Møteromsutstyr for diskusjoner og presentasjoner i større eller mindre grupper.  En løsningen når rommet ikke har mulighet for videokonferanse.

 

 

 

 

Møteromutstyr for mindre grupperom med integrert videokonferanse-system. Brukeren kan enkelt delta eller presentere på skjermen.

 

 

 

 

Møteromutstyr for større møterom med integrert videokonferanse-system. Med to skjermer vises deltakere og presentasjon på hver sin skjerm.

 

 

 

 

Én løsning for alle dine møteromsbehov. Room Kit Mini fungerer på tvers av alle teknologiplattformer og kan også brukes som et USB-Webkamera

 

Hvorfor velge løsninger fra oss?

 

Pålitelig teknologi

Vi utnytter lang bransjeerfaring til å sette sammen løsninger med produkter og komponenter vi vet fungerer sammen. Det er derfor vi sier: Teknologi. Av og for mennesker.

Anerkjent leverandør

Atea er Norges største leverandør og systemintegrator av AV-løsninger. Vår kompetanse omfatter et bredt spekter fra møterom til avanserte beredskapsentre.

Service og drift

Sentral koordinering og landsdekkende lokal service gir trygghet i hverdagen.

Tilstandssjekk?

 

- Har du behov for en status og tilstandsrapport på dine AV-løsninger?

 

- Er det lenge siden utstyret har vært sett over og vedlikeholdt?

 

- Eller har du kanskje forskjellig utstyr fra ulike leverandører?

 

 

Kontroll og beredskap

 

Kontroll- og beredskapsrom blir brukt i mange forskjellige bransjer. Vi har hjulpet kunder i en årrekket med å designe, bygge og vedlikeholde slike løsninger.

Rommene er ofte «hjertet» i en organisasjon og regnes som operasjonskritiske. Dette krever nøyaktig planlegging og analyse når slike rom skal bygges. Kundens kjernevirksomhet, arbeidsprosesser og kilder til informasjon er blant flere faktorer som må taes med når løsningene skal planlegges.

 

Ateas kontroll- og beredskapsrom bygger på standardiserte komponenter og programvare, noe som gjør løsningene robuste, sikre og ikke minst enkle å vedlikeholde.

Spør oss om våre samhandlingsløsninger








Ved samtykke godtar du at vi lagrer dine data i våre systemer.

Les mer i vår personvernserklæring.

Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer