Tilbake til Nyhetsarkiv
Pressemelding 2019-06-13

Atea godkjent som SAM-partner av Microsoft

Blant få selskaper i Norden er Atea blitt godkjent som en TIER 1 SAM-partner av Microsoft, som en SAM Managed Partner.

Administrerende direktør i Atea Norge, Michael Jacobs, er svært stolt av teamet som har jobbet for å denne SAM-godkjenningen, og sier at den også vil gi merverdi for Ateas kunder:

– Dette er et kvalitetstempel innenfor våre prosesser for SAM som viser at vi i Atea følger både ITIL-standard og ISO SAM-metodikk for å tilby gode tjenester med Microsoft i ryggen. Det er en eksklusiv status å få som selskapet har jobbet mot i et helt år, med samarbeid på tvers i hele konsernet. Godkjenningen er også et bevis som vil trygge våre kunder om at de får gode tjenester.

Han fortsetter:

– Microsoft har vært en god samarbeidspartner med Atea over lang tid. Det er Ateas dedikasjon med gode prosesser som gjør at vi nå kan tilby kunder faste SAM-tjenester, med kvalitetsstempel fra Microsoft.

Denne godkjenningen dekker flere av Ateas fagområder, som sky, sikkerhet, modern workplace, rådgivende tjenester innenfor løsninger og nye strategier for kunder. I tillegg vil det gjelde selskapets digitale tjenester, information management og datasenter.

Foto: Valters Galss, Atea Riga, Alise Vilka, Atea Riga, Daniel Norlen, Atea Sverige, Andre Vollan, Atea Norge, Camilla Stafstrøm, Atea Sverige, Tone Endregaard, Atea Norge, Sigurbergur Arnason, Atea Norge, Jolanta Cevere, Atea Riga, Alex Lemon, Price Water Cooper (PwC) England

Om SAM:

En prosess for å ta beslutning om kjøp og salg av programvare. Det inkluderer strategier som identifiserer og eliminerer ubrukt eller sjelden brukt programvare, konsoliderer programvarelisenser eller flytter mot nye lisensmodeller. Målet med SAM er å administrere, kontrollere og beskytte organisasjonsprogramvare, inkludert overvåkning av risikoen ved bruk av programvarenes eiendeler.

Administrerende direktør Michael Jacobs: (+47) 908 28 216
Kommunikasjonsrådgiver, Tine Venås Kjeldsen: (+47) 938 63 118