Til forsiden
16-04-2021

Bli kjent med Maylen Feragen i Atea

Maylen Feragen er Account Manager i Atea, og får energi og påfyll av sine gode relasjoner til kundene.

Maylen Feragen i Atea

Hvordan er jobben din?

Jobben min er full av variasjon i hverdagen. Jeg snakker med mange ulike mennesker i løpet av en dag, og får gode relasjoner til kundene og partnerne til Atea. Det er inspirerende og gir meg ny energi til å jobbe videre med kundeforholdene vi har. I tillegg er det vel så spennende å følge salgscasene som blir skapt underveis. Her lærer jeg stadig noe nytt, og kjenner ofte på personlig utvikling som er et av mine mål i livet.

Hva kreves av ferdigheter for å lykkes i denne jobben?

For å lykkes i denne jobben mener jeg det er viktig være proaktiv. Å ha en positiv innstilling og være sosial er en stor fordel. Både for deg selv og for kollegene dine. Min innstilling til samhold og trivsel er viktig. I tillegg liker jeg å lære og utvikle ferdighetene mine. Jeg har også et sterkt konkurranseinstinkt som gjør det morsomt å arbeide sammen med teamet.

Hvordan holder du deg oppdatert innen bransjen?

Jeg prøver å holde meg oppdatert i bransjen med å snakke med kolleger, lese meg litt opp på tech-magasiner, webinarer, kurs og sertifiseringer. Denne bransjen er i konstant utvikling, så det å følge med i tiden er et stort pluss. Samtidig forsøker jeg å delta på alle workshops med konsulenter og løsningsselgere som er knyttet til tjenester mine kunder bruker. Der lærer jeg noe nytt hver eneste gang.

Dersom du var fersk student i dag, hvilke studier ville du valgt?

Hvis jeg fikk sjansen til å ta opp studiene igjen, ville jeg valgt å gå for noe innen digital infrastruktur. Etter en stund i Atea har jeg funnet stor interesse for dette feltet.

Hvilke trender tror du kommer til å prege bransjen i tiden som kommer?

Jeg tror det kommer til å bli ytterligere fokus på sky-strategier, sammen med pakketerte tjenester som gjør det enklere for virksomhetene å fokusere på sin kjernevirksomhet. For eksempel «PC som en tjeneste». Vi skal stadig utvikle oss som mennesker og som bransjer. Vi er derfor avhengige av å utvikle smidige løsninger for å holde oss relevante.