Til forsiden
Tilbake til Digital arbeidsplass

Smarte møteplasser

Fremtidens arbeidsplass

Vi har fått en ny hverdag og en hybrid måte å jobbe på. Mange møter vil derfor ha deltakere som jobber hjemmefra og som er fysisk tilstede i møterommet på kontoret. Samtidig kan brukerne være på ulike plattformer som Cisco Webex, Google, Zoom og Microsoft Teams. Dette stiller nye krav til utforming av møteplassene.

Har du en god plan på hvordan du vil løse dette eller ønsker du en samtale med en av våre spesialister? Vi har lang erfaring med å levere smarte møteplasser til ulike behov i samarbeid med de beste partnerne.

 

Visste du at en hybrid arbeidsplass er en fordel for bedriften din?

Stadig flere ansatte jobber fleksibelt, og trives med det. Samtidig øker forventningene om at arbeidsplassen skal legge til rette for den nye jobbhverdagen. På verdensbasis regner man med at opp mot 60 % av arbeidstiden brukes andre steder enn på kontoret, og hele 50 % bruker smarttelefon eller nettbrett som sitt primære arbeidsverktøy.

Små og mellomstore bedrifter ønsker å bli mer lønnsomme og effektive, slik at de er rustet for den nye hverdagen. 56 % av bedriftsledere sier at dagens teknologiske investeringer vil posisjonere dem for fremtiden.

Ved å velge smarte, digitale løsninger blir virksomheten mer tilgjengelig og får tatt ut sitt fulle potensiale. 

Dette kan føre til:

  • Mer enn dobbelt så raske beslutningsprosesser og innovasjon
  • Mer enn dobbelt så høy trivsel blant ansatte
  • Nesten tre ganger større sannsynlighet for å beholde talenter og rekruttere nye
  • Godt over dobbelt så mange besparelser på kostnader til husleie
  • Mer enn dobbelt så smidig og fleksibel drift

Hvordan balansere jobb og fritid?

Arbeispsykolog Jan Martin Berge

Hvordan finne balansen mellom jobb og fritid?

Mange ansatte og ledere rapporterer at det er stadig mer krevende å finne balansen mellom jobb og fritid. I den hybride hverdagen blir skillet gjerne mer utydelig. Men hvordan finner du balansen? Jan-Martin Berge, spesialist i klinisk psykologi, deler sine beste tips for å lykke med dette.

 

Anna Gjerlaug i Cisco

Cisco ble kåret til Norges beste arbeidsplass

IT-selskapet Cisco har et av verdens ledende teknologimiljøer for utvikling av videokonferanseutstyr. Teknologi, mennesker og ledelse er noen av nøkkelordene for å få ansatte som har det gøy og trives på jobb. 

 

DNT valgte Atea og Cisco videokonferansesystem, med Microsoft Teams Room Systems, som sin nye møteromsløsning. 

 

”Vi i DNT har foreninger over hele landet og har virkelig behov for å snakke sammen. Skal vi lykkes med å nå målene våre og redusere utslippene, er vi helt avhengig av gode teknologiske løsninger. Nå har vi fått en fantastisk møteroms løsning på plass som gjør det mulig for oss å oppnå våre mål. Det gir oss bedre, hyppigere og tettere samarbeid.”

— Dag Terje Klarp Solvang, generalsekretær i DNT

Serviceavtale på møterom

Har du en presset IT avdeling, med begrenset kapasitet til å hjelpe med intern drift av møterom, eller mangler kompetanse innen fagområdet AV?

Vår serviceavtale på AV gir trygghet, forutsigbare driftsutgifter, økt tilfredshet blant ansatte og effektiv bruk av møterom.

Dere kan selv velge hvilke rom som skal legges inn i serviceavtalen, med regulert responstid, preventivt vedlikehold og rapport med forslag på tiltak. Alt etter behov. Mange kunder klarer seg med enkel brukerstøtte hvor våre dedikerte fagressurser kan hjelpe på telefon eller video. Andre kunder har møterom med kritisk behov for rask hjelp. Vi tilpasser avtalene!

 

  • Fleksibel avtale som kan tilpasses etter behov 
  • Forutsigbare driftskostnader 
  • Gratis brukerstøtte og responstidavtale
  • Følge alle hendelser i My Atea
  • Tilstandssjekk og -rapport
  • Preventivt og jevnlig vedlikehold
  • Garantihåndtering 
  • Rask og kompetent brukerstøtte som kjenner løsningen

Møterom som en tjeneste

Møterom som en tjeneste gir din virksomhet en møtehverdag hvor alt bare virker. Ansatte kan enkelt booke møterom via Outlook og tjenesten fungerer sømløst med Teams og andre plattformer. Oppkoblingen er enkel og løsningene gir meget god lyd- og bildeopplevelse.

Møterom som en tjeneste inneholder nødvendig utstyr, lisenser samt komplett installasjon. Vi tilbyr flere ulike pakker tilpasset de fleste behov med fleksible muligheter for utvidelse. Løsningen driftes og overvåkes av våre konsulenter for å gi minimal belastning til IT avdelingen. Alt dette til én, forutsigbar månedspris.

Atea tilbyr fire skreddersydde møteromsløsninger:

 

Fokusrom (1-2 personer)

Webex Desk Pro passer best for de minste møterommene. Møterommet inneholder en 27" 4K touch skjerm med overlegent lydsystem og avansert støydempende mikrofonmatrise. Integrert USB Pass-through gir mulighet for å enkelt kunne koble til medbrakt bærbare PC og bruke denne til valg av samhandlingsplattformer som Skype, Teams, Zoom, Meet, etc.

person sitter foran skjerm på stillerom.fotoInnhold:

  • Webex Desk Pro
  • 4k 27" touch skjerm
  • USB Pass-through Mode
  • Whiteboard funksjon
  • Innebygget lydsystem, kamera og mikrofon
  • Trådløs innholdsdeling
  • Nødvendige kabler og installasjon
  • Tilknytningsabonnement til Webex Cloud
  • Drift-, support- og responsavtale
Lite møterom (2-5 personer)

Webex Room Kit Mini er en kraftig liten enhet egnet for mindre møterom med plass til 2-5 personer.

Integrert USB Pass-through gir mulighet for å enkelt kunne koble til medbrakt bærbare PC og bruke denne til valg av samhandlingsplattformer som Skype, Teams, Zoom, Meet, Etc.

Betjeningspanelet gjør betjening av møterommet enkelt for sluttbrukere. Rombestilling, kalender, informasjon og lokal styring er tilgjengelig direkte i møterommet.

To menn og en kvinne sitter foran skjerm i lite møterom.fotoInnhold:

  • Webex Room Kit Mini
  • Velg mellom 50" eller 55" skjerm fra Samsung
  • USB Pass-through Mode
  • Innebygget lydsystem, kamera og mikrofon
  • Webex Room Navigator betjeningspanel
  • Trådløs innholdsdeling
  • Kabelpakke
  • Tilknytningsabonnement til Webex Cloud
  • Drift-, support- og responsavtale
Mellomstort møterom (6-9 personer)

Webex Room Kit er en kraftig 2-skjermsløsning egnet for større møterom med plass til 6-9 personer, som enkelt kan tilpasses ulike rom.

Betjeningspanelet gjør betjening av møterommet enkelt for sluttbrukere. Rombestilling, kalender, informasjon og lokal styring er tilgjengelig direkte i møterommet.

Med to store skjermer får man maksimal utnyttelse av videomøtet med skjermdeling på den ene skjermen og møtedeltagerne på den andre. Den avanserte kamerateknologien gjør videomøtet enda mer dynamisk og levende.

Innhold:

fire stoler, bord og to skjermer i stort møterom.foto
  • Cisco Webex Room Kit
  • 2 stk 55" eller 65" skjermer fra Samsung
  • Innebygget lydsystem, kamera og mikrofon
  • Cisco Room Navigator
  • Trådløs innholdsdeling
  • Web RTC klient
  • Nødvendig kabelmateriell
  • Tilknytningsabonnement til Webex Cloud
  • Drift-, support- og responsavtale
Stort møterom (10+ personer)

Webex Room Kit Plus er en brukervennlig samhandlingsløsning med gode tilpasningsmuligheter. Utstyret støtter to skjermer, og er spesielt tilpasset større møterom, eller rom med spesielle behov for lokale tilpasninger.

Betjeningspanelet gjør betjening av møterommet enkelt for sluttbrukere. Rombestilling, kalender, informasjon og lokal styring er tilgjengelig direkte i møterommet.

Med to store skjermer får man maksimal utnyttelse av videomøtet med skjermdeling på den ene skjermen og møtedeltagerne på den andre. Den avanserte kamerateknologien gjør videomøtet enda mer dynamisk og levende.

Innhold:

12 stoler rundt et bord med to skjermer på veggen.foto
  • Webex Room Kit Pluss
  • 2 stk 65" eller 75" skjermer fra Samsung
  • Innebygget lydsystem, Quad kamera og mikrofon
  • Cisco Room Navigator
  • Trådløs innholdsdeling
  • Web RTC klient
  • Nødvendig kabelmateriell
  • Tilknytningsabonnement til Webex Cloud
  • Drift-, support- og responsavtale
  • Tilvalg: Kabelpakke for "Bring your own device"
  • Omfattende tilkoblingsmuligheter på Video input og output

 

Våre digitale møteromsløsninger

Cisco Webex

Med Cisco Webex opprettholdes produktiviteten der du er. Løsningen krever ingen spesialutstyr for å avholde videomøter, da man bruker PC, iPad eller mobil enhet.

MS Teams-rom

MS Teams Rooms og MS Teams Video Interop er løsninger integrert mot Microsoft Teams, som gjør det enkelt å møtes både virtuelt og fysisk på kontoret. De nye Microsoft Teams-rommene er satt sammen av sertifiserte Teams-enheter fra ledende maskinvarepartnere.

Atea Anywhere

Løsning som forener all kommunikasjon i én plattform og kombinerer IP telefoni, video, chat, opptak, streaming og kontaktsenter i én enhetlig skyløsning.​​

Pexip

Videomøte- og telefoni plattform som sørger for dynamiske videomøter, med mulighet til å planlegge og arrangere møter umiddelbart, og på hvilken som helst enhet. Det er enkelt å invitere til interne eller eksterne møter.

Digital læring i undervisningen

Utdanningsteknologi handler ikke bare om digitale tavler og notatbøker. Det handler også om nye måter å jobbe på. Samarbeid blir viktigere, endringene kommer raskere, distraksjonene øker, digital skaping blir en del av læreplanen, samtidig som lærerne må få opplæring i utstyret de trenger.

Dette kan løses ved å bruke riktig teknologi i samspill med pedagogikk.

På den måten skaper man rom for læring, tilpasset opplæring og bedre kontakt mellom lærer og elever.

Atea kan levere alt av lyd-og bildeløsninger for presentasjoner, videooverføring, arrangement og fremføring, til sceneutstyr og lysrigg. Til undervisnigsrom, sal og scene, auditorium og flerbruksrom.

Digital læring i undervisningen

Kontakt oss

Ved samtykke godtar du at vi behandler og lagrer dine personopplysninger i våre systemer, og at dine opplysninger kan deles med våre samarbeidspartnere. Les mer i vår personvernserklæring og samtykket.

Tilbake til Digital arbeidsplass