
Atea er Ciscos største partner i Norden og Cisco Systems Gold Certified Partner. Vi har 1 CCDE, 1 CBVP og 46 sertifiserte CCIE hvor av 12 sertifiseringen er i Norge. Utover dette har Atea en rekke andre spesialist sertifiseringer på Cisco. Dette gjør Atea til et av Nordens beste og største kompetansesenter innen kommunikasjon, sikkerhet, datasenter og Collaboration.
Livssyklushåndtering for Cisco-løsninger
I Atea hjelper vi kundene våre gjennom deres Cisco-løsningers livsløp. Formålet er å bistå kunden til å blant annet dra nytte av ny og endret funksjonalitet. Gjennom en tydelig livssyklusprosess og et samarbeid mellom Atea´s Cisco CX Team, øvrig organisasjon og kunden, sørger vi for at kunden oppnår ønskede resultater med sine investeringer. Målet er å skape og ivareta fornøyde kunder.
Satsingen er Nordisk og er også bygget opp i Sverige, Danmark og Finland.
I Atea vil primært en «Customer Success Manager» (CSM), sammen med en eller flere «Customer Experience Spesialist», bistå kunden gjennom produktenes livsløp, med blant annet å:
- Et kontaktpunkt for Cisco-løsninger hos Atea gjennom livsløpet og et tettere samarbeid med hele Ateas Cisco team.
- Sette sammen en suksessplan med tydelige forretningsresultater for de ulike produktene og løsningene kunden har kjøpt og tatt i bruk.
- Sørge for samhandling mellom kunde, fagressurser i Atea og Cisco, som bidrar til å optimalisere løsningene og lykkes med satsingene kunden har investert i.
- Bistand til å drive endringsledelse og adopsjonsaktiviteter.
- Redusere risiko ved implementering av løsninger.
- Forbedre og tilpasse kundens opplevelse av å gjøre Ciscoforretning med Atea.