Ville tenke nytt
«Det frie valg» er en ordning der bedriftens ansatte logger seg på Atea´s bestillingssider og velger sine egne arbeidsverktøy. Med omkring 200 brukere, manuelle rutiner og snevre standarder for hvilke telefoner som ble akseptert, var tiden inne for å tenke nytt.
– Løsningen passet godt inn i vår langsiktige tenking omkring hva som bør være oppgavene for en intern IT-avdeling, forteller Dagfinn Heigre, IT-leder i Teekay Norway.
Etter å ha hatt løsningen i to år, har Teekay dannet seg et solid erfaringsgrunnlag.
Mer fleksibel løsning
Denne løsningen ga de ansatte mulighet til selv å logge seg på Ateas bestillingssider og velge sin nye mobiltelefon. De kunne også velge utstyr som var dyrere enn «standardpakken». Arbeidstaker betalte da selv merverdien i forhold til virksomhetens standard, via et månedlig lønnstrekk.
– «Det frie valg» ga oss større fleksibilitet i modellvalg, reduserte arbeidsmengden og som forventet fikk vi flere fornøyde brukere, sier Heigre. Den senere tid har virksomheten utvidet løsningen til også å gi brukerne muligheten til å bestille sin egen PC eller Mac.
Teekay Norway har utviklet seg fra et regionalt rederi til et av verdens største marine energitransportselskaper. Selskapet ble etablert i 1973.
- Kundetilpasset bestillingsportal for medarbeidere
- Rapporter med lønnstrekk pr. måned
- Support
- Finansiering