Tilbake til Nyhetsarkiv
Pressemelding 2019-10-18

– Klart vi kan gjøre Norge mer bærekraftig med teknologi!

Jurist Elisabeth Nissen Eide er hentet inn fra Leger uten Grenser for å lede teknologiselskapet Ateas satsing på bærekraft og compliance.
Michael Jacobs og Elisabeth Nissen Eode.Foto
Bilde: Daniel Jacobsen

Teknologi former fremtiden allerede i dag og det er nettopp med teknologi vi kan løse vår tids største utfordringer, sier Elisabeth Nissen Eide:

– Atea har allerede jobbet lenge med blant annet smartere samfunn, sikrere verdikjeder, gjenvinning av el-avfall og mer mangfold i teknologibransjen. Samtidig så er det utrolig viktig å ha bevissthet til baksiden av digitalisering. Hva gjør vi med alle enhetene våre når vi er ferdig med dem? Hvordan kan vi som teknologiaktør bidra til bærekraft i ulike deler av samfunnet? Det er dette som gjorde at jeg hadde lyst til å jobbe i Atea.

Nissen Eide er utdannet jurist fra UiO og har bakgrunn blant annet som advokatfullmektig fra advokatfirmaet Haavind og Innovasjon Norge. Hun kommer til Atea etter rollen som næringslivsansvarlig i Leger uten Grenser.

I takt med resten av samfunnet merker Atea også en betydelig etterspørsel etter bærekraftige teknologiløsninger og ansvar i verdikjeden. Administrerende direktør i Atea, Michael Jacobs, er derfor svært fornøyd med at Nissen Eide har takket ja til stillingen.

– Bærekraft og ansvar er nøkkelverdier for oss i Atea, og det er derfor med stolthet vi ønsker Elisabeth velkommen til selskapet. Hun har en spennende og allsidig bakgrunn – og også et brennende og smittende engasjement, som vi ser frem til å både utnytte og dele med ansatte, kunder og partnere.

– Nå gleder jeg meg til å ta fatt på arbeidet – både internt i organisasjonen og også for å hjelpe våre kunder ta gode og bærekraftige valg, sier Nissen Eide.

Elisabeth Nissen Eide begynte i stillingen i september.

Elisabeth Nissen Eide, Compliance & Sustainability Manager, mobil (+47) 971 27 921

Tine Venås Kjeldsen, Kommunikasjonsrådgiver mobil (+47) 938 63 118