Atea mottar ny gullrangering for samfunnsansvar

Pressemelding 2018-06-27
For det andre året på rad har Atea ASA blitt tildelt en prestisjefylt gullrating i samfunnsansvar av EcoVadis, en høyt respektert vurdering av leverandørens bærekraft.

Denne prestasjonen opprettholder Ateas rangering i de øverste én-prosenten av alle leverandørene som er vurdert samlet i en samarbeidsplattform som brukes av mer enn 30.000 selskaper i dag.

EcoVadis vurdering og overvåkning av leverandørers bærekraft for virksomheters samfunnsansvarytelse, dekker 150 innkjøpskategorier i 110 land.

Ecovadis detaljerte evalueringskriterier omfatter: arbeidspraksis og menneskerettigheter, miljø, god forretningspraksis og bærekraftig innkjøp.

- Å gjøre kloke valg for langsiktig bærekraft er en viktig verdi i Atea. Vi er beæret av denne anerkjennelsen fra EcoVadis, som viser at våre valg fortsetter å flytte både Atea og samfunnet i riktig retning. Vårt løpende arbeid omfatter å gjennomgå og forbedre våre ledelsesrutiner over hele bedriften og legge til et bærekraftperspektiv i alt vi gjør, sier Andreas Rydell, konsernets bærekraftsansvarlig for Atea ASA.

Atea er en aktiv pådriver for samfunnsansvar:

• I 2016 oppnådde Atea en Grønn Rollemodell som anerkjennelse for det pågående miljøarbeidet, og i 2015 ble den anerkjent som en anerkjent bærekraftig leverandør av Konkurransetilsynet.
  • Atea ble anerkjent i 2016 som en bransjeleder for barnas rettigheter av Global Child Forum.
  • ISO 14001 sertifisert i sin kjernevirksomhet, fortsetter Atea også å skape en meningsfylt forskjell i å skape en bærekraftig fremtid via goITloop, Ateas innovative gjenbruk- og resirkuleringsprogram.

Robert Giori, finansdirektør: (+47) 934 09 188

Andreas Rydell, konsernets bærekraftsansvarlig: (+46) 722 44 87 84

Om Atea Norge (Atea AS)

Atea er Norges ledende og mest sertifiserte IT-leverandør, og har bredde- og spisskompetanse innenfor alle deler av IT-infrastrukturmarkedet. Vi er 1650 ansatte og har kontorer i 24 byer fordelt over hele Norge. Atea-konsernet er Norden og Baltikums største, samt Europas nest største leverandør av IT-infrastruktur. Selskapet er notert på Oslo Børs og omsatte for omtrent NOK 32,4 milliarder i 2017. www.atea.no