Atea AS vant to av seks Dell EMC-priser

Pressemelding 2018-11-13
Hentet hjem prisene Årets Partner og Årets Dataromspartner.

Dell EMC holdt sin årlige partnerdag 30. oktober. Atea, som eneste partner i Norden og en av ti i verden med høyeste partnerstatus, kunne juble over å ta med seg to av kveldens seks priser hjem.

• Dette er vi veldig stolte over, og det er gledelig at kundene gir oss tilliten. Sammen med Dell EMC har vi lagt en klar strategi for hvordan sikre felles vekst i markedet, gjennom tett samarbeid og et bredt kompetanseløft hos våre ansatte innenfor Dell EMCs teknologi og løsninger. Dette, kombinert med hardt arbeid og ledende produkter har gitt oss økt felles vekst i markedet, hvilket indikerer at strategien fungerte som vi ønsket. Med tilstedeværelse i 24 byer fra nord til sør ser vi frem til å fortsette arbeidet som strategiske rådgivere for våre kunder i den digitale transformasjonen, uttaler Michael Jacobs, administrerende direktør i Atea Norge.

Begrunnelse for prisene var bl.a. sterk vekst innenfor samtlige av Dell EMCs forretningsområder, godt samarbeid på strategiske kunder, høyt kompetansenivå, fokus på kompetanseheving, og god eksekvering av felles planer.

Geir Kurdøl, Channel Sales Manager i Dell EMC, har dette å si om prisvinneren:

• Atea har en historisk høy omsetning av dataromsløsninger fra Dell EMC. De siste fire kvartalene har de levert en fantastisk vekst på datarom med 58 prosent vekst, fra en allerede høy omsetning. De har også hatt stor suksess og banet vei innen modernisering av datasentre med våre hyperkonvergerte løsninger. Atea får den prestisjefylte prisen for å ha utmerket seg med tett samarbeid, sterkt engasjement, strategiske wins og vekst innen flere ulike fagområder: 83 prosent det siste året.

Prisene ble mottatt av partneransvarlig for Dell EMC, Lise Sværi, og partnerdirektør Chris Ashby, begge fra Atea.

I tillegg til overnevnte, ble det delt ut partnerpriser i flere kategorier i forbindelse med Dell Technologies Forum: Partner Growth of the Year (Itello AS), Distributor of the Year (Tech Data Norge AS), Marketing Excellence (Advania HF) og Cloud Provider of the Year (Candidator AS).

Michael Jacobs, adm. dir., Atea AS, mobil (+47) 908 28 216

Om Atea Norge (Atea AS)
Atea er Norges ledende og mest sertifiserte IT-leverandør, og har bredde- og spisskompetanse innenfor alle deler av IT-infrastrukturmarkedet. Vi er 1650 ansatte og har kontorer i 25 byer fordelt over hele Norge. Atea-konsernet er Norden og Baltikums største, samt Europas nest største leverandør av IT-infrastruktur. Selskapet er notert på Oslo Børs og omsatte for omtrent NOK 32,4 milliarder i 2017. www.atea.no