Atea vinner global Dell-pris

Pressemelding 2017-05-24
Oslo, 22. mai 2017: Atea har mottatt prisen ”2017 Dell EMC Go Big-Win Big Growth Premium to the market” for å ha oppnådd eksepsjonell vekst med Dell EMC i 2016.

Atea vant med dette en global Dell EMC-pris i sitt aller første år som strategisk partner, etter å ha blitt Dell EMC-partner senhøsten 2016. Prisen ble delt ut under Dell EMCs årlige Global Partner Summit på Dell EMC World, med et publikum på over 15 000 mennesker og 4000 partner-representanter.

• Vi er veldig gladefor å vinne denne prisen fra Dell EMC. Det viser kraften til Atea når vi bestemmer oss for å satse innenfor et nytt område. Begge parter har som målsetning å levere fremragende verdi til våre felles kunder og hjelpe dem med å skape forretningsverdi ved bruk av teknologi, sier Michael Jacobs, adm. dir. i Atea

John Byrne, president for Dells globale kanaler, synes det er svært gledelig at Atea trakk det lengste strået:

• Vi har troen på at partnere som satser stort med Dell EMC vil lykkes – ogAtea gjør nettopp dette. De rådgir kundene gjennom den digitale transformasjonen og utnytter vår bransjeledende teknologi med resultater som setter bransjen på prøve. Vi er begeistret over å anerkjenne Ateas ekstraordinære vekst, og sammen ser vi frem til å bli større og vinne mer.

Atea har hatt et suksessrikt partnerskap med EMC i mange år, og sammenslåingen av Dell og EMC legger til rette for ytterligere vekst. Dell EMC er et av verdens største teknologiselskap og en totalleverandør av markedsledende ende-til-ende-løsninger. Atea er den eneste partneren i Norden, og én av kun tre i Europa med partnerstatus Titanium Black. Dette er det høyeste nivået i Dell EMCs partnerprogram.

Toppledelsen i begge selskaper har under Global Partner Summit 2017 hatt en rekke møter med fokus på videre felles vekst og strategisk posisjonering i Nord-Europa for å styrke fundamentet for ytterligere vekst i 2017.

Michael Jacobs, adm. dir. Atea Norge, mobil (+47) 908 28 216

LiseSværi,Partner ManagerforDell EMC i Atea,mobil (+47)984 40 405