Til forsiden
Chat med oss

Forbedret produktivitet og fleksibilitet for alle ansatte

Vi hjelper virksomheter med å skape en moderne og tilpasset arbeidsplass for alle ansatte. Enten det handler om én-til-én-samtaler på PC, mobil eller nettbrett, møter med flere deltakere – fysisk eller digitalt – sørger vi for at sømløs og effektiv samhandling.

Målet vårt er å gjøre arbeidsdagen fleksibel og friksjonsfri. Ansatte skal kunne jobbe sikkert og effektivt – hvor og når som helst. Med riktig teknologi og gode løsninger får de tilgang til dokumenter og applikasjoner på en trygg måte.

Våre erfarne rådgivere hjelper deg å velge produkter og tjenester som gir en god brukeropplevelse og støtter virksomhetens behov. Vi er sertifisert på høyeste nivå hos ledende globale teknologipartnere som Apple, Citrix, Cisco, Dell, HP, HPE, IBM, Lenovo, Microsoft, VMware. Det betyr at du får tilgang til den nyeste teknologien – og rådgivere som alltid er oppdatert.

Sammen finner vi den beste løsningen for din virksomhet.

Vi kan hjelpe med

PC, nettbrett og mobil

Vi tilbyr et bredt utvalg av moderne utstyr som gjør arbeidsplassen komplett – enten det gjelder PC, Mac, nettbrett, mobiltelefon eller tilbehør som skjermer, tastaturer, dockingstasjoner og hodetelefoner. Hos oss finner du alt du trenger for å skape en effektiv og fleksibel arbeidshverdag for alle ansatte.

Vi tror på valgfrihet. Når ansatte får mulighet til å velge det utstyret som passer best for deres arbeidsstil og behov, øker både trivsel og produktivitet. Noen jobber best med en kraftig bærbar PC, andre foretrekker mobilitet og enkelhet med nettbrett eller Mac. Uansett behov – vi har løsningene.

Våre rådgivere finner riktig kombinasjon av enheter og tilbehør og sørger for at alt er klart til bruk – med sikkerhet, drift og support i fokus.

Programvare og applikasjoner

Riktig programvare og applikasjoner er avgjørende for god samhandling og høy produktivitet. Våre erfarne konsulenter følger hele prosessen – fra valg av løsning til implementering og gevinstrealisering. Vi sørger for en smidig og sikker innføring, og legger til rette for at hele virksomheten blir involvert i endringene.

Vi tilbyr programvare fra over 150 ulike produsenter, i tillegg til våre strategiske partnere. Dette gir virksomheter stor fleksibilitet og tilgang til markedets beste løsninger. Våre rådgivere hjelper med å finne riktig lisensmodell, og navigere gjennom et ofte komplekst regelverk. Vi sørger for at din virksomhet får mest mulig verdi ut av investeringene – både teknisk og økonomisk.

Drift og administrasjon

Å håndtere og administrere IT-utstyr internt kan være både tidkrevende og ressurskrevende. Vi kan ta ansvar for de daglige driftsoppgavene – som utrulling, drift, administrasjon og brukerstøtte – enten vi fungerer som deres komplette IT-avdeling eller som et supplement til det eksisterende IT-teamet.

Med våre tjenester får ansatte en mer sømløs arbeidshverdag, med færre avbrudd og enkel tilgang til nødvendige programmer og data – fra hvilken som helst enhet, når som helst og hvor som helst. På en sikker og pålitelig måte.

Vi tilbyr også standardiserte tjenester som sørger for at utstyret alltid er oppdatert, trygt og i god teknisk stand.

Norges største AV-leverandør

Ansatte trenger å møtes, og det må skje på en plattform som gir gode brukeropplevelser. Vi er Norges største AV-leverandør og våre konsulenter er eksperter på samhandling. Vi leverer alt fra enkle møterom til avanserte operasjonsrom.

Vi hjelper virksomheter velge smarte, digitale løsninger som løfter samarbeidet og kommunikasjonen i virksomheten.

Les mer om AV- og møteromsløsninger

Digital signage

Kommunikasjon på digitale flater er avgjørende for å nå frem til kundene. Vi integrerer ny teknologi og henter innsiktsdata for å skape intelligent, digital kommunikasjon. Innsikt gjør det mulig å ta riktige avgjørelser. Og med smarte integrasjoner automatiserer vi prosesser for å utnytte data som allerede eksisterer.

Les mer om Digital signage
Atea verksted.foto

Hvordan ta IT-utstyret inn i sirkulærøkonomien?

Livssyklushåndtering starter allerede i innkjøpsfasen. Vi kan ta kontroll på utstyret og ivareta administrasjon. Når produktets levetid er over tar vi det tilbake, gir det nytt liv eller resirkulerer. Alt på en sikker måte, uten data på avveie. Dette gir tre viktige fordeler; Frigjøring av driftskapital som kan brukes til andre formål, enkel og forutsigbar kostnadskontroll og bærekraftig håndtering av IT-utstyret.

Les mer om livssyklushåndtering

Slik kan dere handle

eShop 🖥️

Vi tilbyr tilgang til et bredt spekter av datamaskiner, programvare, nettverksutstyr, skrivere, servere og annet IT-utstyr. Vi har også gjort det enklere å ta bærekraftige valg med filtrering på miljømerkinger og informasjon om produkters miljøprestasjon.

Det Frie Valg 📱

En portal hvor ansatte kan bestille eget IT-utstyr innenfor avtalt sortiment, med tilhørende regler om hvor ofte produkter kan bestilles. Dersom ansatte ønsker å oppgradere utstyret, har vi en løsning for betaling av mellomlegg. Ledere vil få full oversikt over økonomi, bindingstid og utstyr.

Som en tjeneste 🗓

IT-utstyr som en tjeneste (Device as a Service), innebærer å anskaffe IT-utstyr gjennom en abonnementsbasert modell, i stedet for å kjøpe og eie utstyret direkte. Dette gir virksomheter fleksibilitet, enklere administrasjon og oppdatert teknologi uten å måtte vedlikeholde utstyret selv.

IT-finansiering 📈

IT-finansiering er ikke kun en betalingsløsning. Hos oss handler det om å gjøre teknologien tilgjengelig og bærekraftig – på virksomhetens premisser. IT-finansiering gir oversikt, handlefrihet og forutsigbare valg. Det er fortsatt ditt utstyr – men det er vårt ansvar.

Din egen AI-assistent på jobb? Vi ser på Microsoft Copilot

Kunstig intelligens (AI) er ikke noe nytt, men det skjer veldig mye innenfor dette området akkurat nå. De store teknologiselskapene er nesten på «speed» når det kommer til AI. Microsoft skal lansere sin digitale AI-assistent Copilot til høsten (hvis ryktene stemmer).

Ukens gjester er Christopher Frenning, National Technology Officer i Microsoft, og Trine Larsen, CEO og hodejeger i Hammer & Hanborg og spaltist i Nettavisen. Programleder er Christian Brosstad, Atea Norge.

Se alle podkastepisodene.