Tilbake til Nyhetsarkiv
Pressemelding 2019-02-26

Slutt på overpriset datatrafikk utenfor EU/EØS

Nå kutter Atea Mobil drastisk prisen for bruk av data i hele verden. Det kommer deg og meg til gode.
Bilde: Most Photos

Når flere av Ateas kunder nå er på vinterferie utenfor Norge, lover selskapets direktør for forretningsutvikling, Bjørn Haraldseth, en positiv overraskelse. Som eneste leverandør i markedet, tilbyr nå Atea Mobil gunstige priser på datapakker i samtlige soner i hele verden:

• I vår globaliserte verden bør ikke kommunikasjon være en utfordring. Med skyhøye prissatser utenfor EU, er det nettopp det, og nå gjør vi noe med det. Du skal kunne surfe og jobbe uten å tømme reisebudsjettet, uavhengig om du tar vinterferien i Sør-Afrika eller på hytta.

Den skjulte kostnaden i reisebudsjettet

Teleaktørene har utnyttet kundens manglende innsikt i prissatser, og det har vært hentet ut til dels svært høye marginer i lang tid. Nå kan kundene benytte det kraftfulle verktøyet en mobiltelefon er, uavhengig av hvor de befinner seg, til en betraktelig mer overkommelig og forutsigbar pris, fortsetter Haraldseth:

• For mange er smarttelefonen en forlengelse av armen, og når vi er på ferie er vanene de samme. Det er allikevel ofte kompliserte prissatser i utlandet. Utenlandsbruk, særlig dataroaming, har lenge ført til usikkerhet og høye kostnader. Nå gjør vi det enklere, mer transparent og ikke minst billigere, for brukeren.

Så mye kan du spare på Atea Mobil i utlandet

Noen av prisene er kuttet med opp til 80 prosent for bedriftskundene.

Priseksempler:

• Tanzania: