Til forsiden
Tilbake til Atea

Kontakt oss

Åpent hverdager 08-16.

Åpent hverdager 08-16.
Tlf: +47 22 09 50 00

Portal for eksisterende kunder.

Vanlige spørsmål og svar

Finner du ikke svar på det du lurer på under, så hjelper vi deg gjerne via chat eller telefon.

Faktura

Jeg ønsker kopi av faktura

Dersom du er MyAtea bruker finner du fakturakopi der. Du kan også bestille fakturakopi her: Fakturakopi.

Jeg har spørsmål til fakturaen

Du kan henvende deg til kundeservice via chat eller telefon 22 09 50 00.

Ordre

Når kommer varen min?

Ved å logge deg inn i MyAtea vil du under "ordre" finne informasjon om leveringstid og sporing av ordre.

For at du i fremtiden skal få automatiske varslinger om dine leveranser, anbefaler vi at du logger deg inn i vår eShop og huker av for at du ønsker "Sendingsmelding" under "Mine sider/Min profil".

Kan jeg endre/slette min ordre?

Avhengig av hvor i prosessen ordren befinner seg, finnes det varierende mulighet for å endre/slette bestilling.

Kontakt kundeservice på telefonnummer +47 22 09 50 00 eller chat slik at vi kan undersøke mulighetene for deg.

Jeg ber om samlet levering, men får likevel del-levering

Atea handler fra forskjellige distributører for å sikre våre kunder best mulig pris og leveringstid. Hvis en ordre inneholder produkter fra flere distributører, vil produktene sendes fra hver enkelt distributør direkte til deg.

Jeg finner ikke ordren min i ordrehistorikken

Dersom din ordre ikke finnes i eShop kan grunnen til dette være at bestillingsprosessen enda ikke er fullført i vårt system. Noen ganger kan dette ta litt ekstra tid, fordi ordren har stoppet opp til en manuell kontroll av vår kundeservice.

Dersom ordren gjelder audio/video (AV) vil du ikke kunne se denne i din ordre historikk.

Har du spørsmål angående din ordre, kontakt oss på chat, telefon +47 22 09 50 00 eller registrer en henvendelse via MyAtea.

eShop

Jeg ønsker å bestille varer

Du kan bestille via vår eShop.

Dersom du allerede er kunde hos oss, logger du deg inn i eShop og legger inn bestillingen din.

Dersom din bedrift er kunde av Atea, men du ikke har en aktiv bruker så anbefaler vi at du kontakter din adminbruker.

Dersom dere ikke har en adminbruker i din bedrift kan du be om opprettelse av bruker ved å fylle ut dette kontaktskjemaet.

Er du ikke allerede kunde kan du velge å betale med kredittkort eller søke om å bli kunde. Søknad kan fylles inn her.

Produkter som ikke finnes på eShop

Enkelte kunder har et avtalt sortiment av varer som vises i vår eShop, og vi anbefaler derfor at din innkjøpsavdeling kontaktes først.

Utover dette bistår vi deg gjerne med å finne riktige produkter, og du kan kontakte oss på telefon 22 09 50 00 eller via vår chat.

Jeg mangler deler av min bestilling

Ved å logge deg inn på eShop vil du på "Mine sider og ordreinformasjon" finne leveringsinformasjon på resterende varer.

Feil lagerstatus på eShop

eShop speiler lagrene til flere distributører, og vi får oppdateringer på lagerstatus flere ganger om dagen. Statusen oppdateres ikke løpende, og dersom flere bestiller samme produkt på samme tidspunkt kan informasjonen være feilaktig.

For at du i fremtiden skal få automatiske varslinger om endringer i din bestilling, anbefaler vi at du logger deg inn i eShop. Under "Mine sider og Brukeradministrasjon" vil du finne et felt som heter "Mine preferanse" hvor dette kan endres.

Service og support

Jeg har feil på et produkt og ønsker reperasjon/ombytte

I MyAtea tilbyr vi en enkel, rask og brukervennlig tjeneste for å melde inn garanti, service eller retur. Direkte fra ordren eller faktura kan du velge produkt og registrere saken. Deretter kan du følge status som oppdateres fortløpende.

Har du ikke tilgang til My Atea kan du benytte dette skjemaet. Minner om at dette ikke gjelder forsikret utstyr via Atea Finans.

Hvis du ønsker å snakke med en saksbehandler, kan du kontakte oss på telefonnummer +47 22 09 50 00. Du kan også starte en chat her.

Jeg ønsker å bestille konsulentbistand

Her kan du bestille hjelp fra våre mange, dyktige konsulenter. Start med å velge ett eller flere relevante fagområder som oppdraget gjelder. Hvis ingen er dekkende, spesifiser nærmere i feltet «Annet fagområde».

Jeg ønsker å registrere en forsikringssak mot Atea Finance AS

Produktet må være fysisk skadet, stjålet eller tapt for at det skal dekkes av forsikringsavtalen. Registrer forsikringssak her.

Jeg ønsker å returnere varer

I MyAtea tilbyr vi en enkel, rask og brukervennlig tjeneste for å melde inn garanti, service eller retur.
Har du ikke tilgang til My Atea kan du benytte vårt skjema for registrering.

Hvis du ønsker å snakke med en saksbehandler, kan du kontakte oss på telefon +47 22 09 50 00.

Jeg ønsker å endre/si opp en avtale

Annet

Kan jeg handle som privatperson?

Atea er en salgsbedrift rettet mot bedriftsmarkedet og selger derfor ikke til privatpersoner.

Hva er Det Frie Valg?

DFV er en selvbetjeningsportal for ansatte i bedrifter som er kunde av Atea. Regler i portalen bestemmer hvilke arbeidsverktøy hver ansatt har lov til å bestille og hvor ofte man kan handle fra hver produktgruppe.

Formålet med DFV er å gi Ateas kunder kontroll over digitalt arbeidsverktøy i bedriften. Løsningen vil frigi tid i både it- og innkjøpsavdelingen. De ansatte opplever forutsigbarhet og likhet mellom de ansatte innen en brukergruppe.

Tilbake til Atea