2020-06-12

Atea vant millionavtale med Oslo kommune

Rammeavtalen for Microsoft-tjenester, mellom Atea og Oslo kommune, har en estimert verdi på nesten 144 millioner per år. Avtalen har en varighet på fire år.

En av Norges største arbeidsgivere

– Dette er en stor dag for oss. Vi har vunnet en viktig kontrakt med en av Norges største arbeidsgivere, sier Michael Jacobs, administrerende direktør i Atea.

Atea skal de neste årene blant annet levere support, kompetanse og opplæring, samt bistå med å holde Oslo kommune oppdatert innenfor Microsofts programvare-univers. 

– Nå gleder vi oss til å sørge for at 50 000 ansatte i kommunen har tilgang til alle de verktøyene de trenger i hverdagen for å gjøre en god jobb for hovedstadens innbyggere. Det er spennende å kunne bidra til Oslo kommunes digitale utvikling, som så mange ansatte og innbyggere får glede av, sier Jacobs.

Best på kompetanse og pris

I konkurransen om avtalen skåret Atea best på både kompetanse, og det viktigste kriteriet i avtalen for Oslo kommune, nemlig pris.

– Microsoft-programvaren er helt sentral for at våre ansatte skal få løst sine oppgaver, og at innbyggerne i kommunen får tilgang til tjenestene vi skal levere. For å lykkes med det, trenger vi en kompetent forvalter av Microsoftlisenser som Atea, sier Bjørn Marthinsen, konstituert etatsdirektør i utviklings- og kompetanseetaten.

Atea har fra før av Microsofts høyeste kompetansesertifisering, og har i mange år hjulpet virksomheter over hele landet med å ta i bruk Microsoft-løsninger som Office 365, Windows 10, sikkerhetsløsninger og skyplattformen Azure med tilhørende tjenester.

Kontaktinformasjon:

Michael Jacobs, adm. direktør. Atea Norge, mobil (+47) 908 28 216
Peter Tryggestad, kommunikasjonsrådgiver Atea Norge, mobil (+47) 992 36 957