2021-02-25

Atea inngår IT-avtale med 4Service: Overtar drift av alle IT-systemer og plattformer

IT-selskapet Atea og serviceselskapet 4Service inngår en femårig driftsavtale til en estimert verdi av 40-50 millioner for avtaleperioden.

– Vi gleder oss veldig til det tette og gode samarbeidet vi skal ha med 4Service de neste fem årene. Med denne avtalen skal vi sikre at selskapet kan møte behovene til sine ansatte og kunder nå og i framtiden, sier Michael Jacobs, adm. direktør i Atea Norge.

Avtalen inneholder blant annet drift av plattform for serviceselskapet 4Service sine applikasjoner, drift av klienter og IT-sikkerhet.

Viktig å finne riktig IT-leverandør

4Service serverer over 100 000 måltider om dagen i et normalår, utfører renhold på 6 millioner kvadratmeter og betjener over 160 kantiner og personalrestauranter over hele landet. I tillegg har serviceselskapet forpleining på mer enn 9 000 rom fordelt over hele landet. For et stadig mer digitalisert selskap, var det helt avgjørende å finne den riktige IT-partneren.

– Etter en grundig anbudsprosess har valget falt på Atea som vår nye partner på IT-drift, sikkerhet og utvikling. I 4Service har vi satt oss ambisiøse mål for en kontinuerlig videreutvikling av våre tjenester. Vi ønsker å ligge i forkant av markedet, og ta en ledende posisjon på nye teknologiske og digitale servicetjenester. De neste fem årene skal Atea bistå oss med å sette tempo i disse prosessene, sier Tor Rønhovde, adm. direktør for 4Service.

Foto: Atea og 4Service. Fra venstre: Ole Petter Saxrud, Atea, Raymond Dammen, Atea, Finn Rune Kristiansen, 4Service, Michael Jacobs, Atea, Brede Gruer, Atea, Tor Rønhovde, 4Service.
Fremtidsrettet IT-avtale

4Service trekker fram blant annet IT-sikkerhet, utvikling og bærekraft som viktige områder i avtalen. I tillegg skal Atea være selskapets reisepartner ut i skyen med bruk av skytjenestene til Microsoft.

– Atea kan utgjøre en stor forskjell nettopp fordi teknologi er viktig for å effektivisere, innovere og bidra til en bærekraftig utvikling for virksomheter. Vi gleder oss til å være 4Service sin reisepartner opp i skyen, drifte selskapet i vår automatiserte driftsplattform og sørge for at IT-sikkerhet er sentralt i alle ledd. Vi helt sikre på at dette blir en viktig avtale for begge parter, sier Jacobs.

Kontaktinformasjon

Michael Jacobs, adm. direktør Atea Norge, mobil (+47) 908 28 216
Peter Tryggestad, kommunikasjonsrådgiver, Atea Norge, mobil (+47) 992 36 957