Tilbake til Podkast

#29 Må du være liten og rask for å lykkes med innovasjon?

Ukens gjester:

Alexander Haneng - Direktør for Digital Innovasjon i Posten

Tor Haugnes - Høyskolelektor for entreprenørutdanningen ved Handelshøyskolen BI

 

 

Kodak, Compaq og Blockbuster: Historien er full av gigantselskaper som nå bare er en skygge av seg selv eller har forsvunnet helt fra markedet. Og hva skjedde med Platekompaniet egentlig?

I disse gründertider sier mange at man må være liten og rask for å lykkes med innovasjon. Store virksomheter stemples ofte som trege, tunggrodde, byråkratiske, har feil kultur – og vil dermed tape i kampen om fremtidens kunder. Men er dette sant?

I denne episoden snakker vi om hva det er som gjør virksomheter innovative, og hva som skiller de mest innovative bedriftene fra de som ikke er det. Har egentlig størrelse noe å si for innovasjonskraften, spør vi direktør for digital innovasjon i Posten, Alexander Haneng, og høyskolelektor for entreprenørutdanningen ved Handelshøyskolen BI, Tor Haugnes. Vi dykker også ned i hva Posten, som har over 370 års fartstid, har gjort for å lage tjenester som kundene vil ha. 

I tillegg avsløres gjestenes digitale vaner. Enjoy 😊

Tilbake til Podkast
Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer