Tilbake til Podkast

#28 Fjong: Tech-plattform, gründerliv og NRK-serien «Exit»

Ukens gjest:

Sigrun Syverud - CEO og Co-Founder av Fjong

 

 

 

Har du sett NRK-serien «Exit», så har du også sett skuespillerne i lånte «fjær» fra Fjong

Selskapet, som ofte omtales som «AirBnB for klær», definerer seg som et teknologiselskap. Med mål om å bidra til et mer ansvarlig forbruk, har leieklær fra Fjong blitt en egen merkevare. Kjendiser som Gunhild Stordalen, Tone Damli og Else Kåss Furuseth fyller Instagram-feeden i dagens outfit med hashtaggen #Coolgirlsrent. Brukt betyr nemlig ikke lenger oppbrukt. 

Nordmenn eier i snitt 80 kg klær hver, og vi kaster mer enn før. Klesindustrien sliter, ikke bare økonomisk, men også med miljøavtrykket. Forbrukerne vil ha endring, og Fjong har funnet sin nisje i dette landskapet. 

Så hvordan startet egentlig Fjong? Hva er forretningsmodellen? Hvorfor definerer de seg selv som et teknologiselskap? Hva gjør de på tech-siden fremover? Hvordan klarte de norgesrekord i kvinnelige investorer? Hva med fremtiden, blir det lansering i utlandet? 

Vi tok en prat med Sigrun Syverud, CEO og co-founder av Fjong under Nordic Edge-konferansen i Stavanger.

Tilbake til Podkast
Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer