Tilbake til Podkast

#21: Slik jobber Petter Stordalens tech-selskap, eBerry, med kundeopplevelser 🔥

Ukens gjester:

Lisa Farrar - Chief Digital Officer i eBerry

Bente Bratland Holm - Reiselivsdirektør i Innovasjon Norge

 

 

Nordic Choice Hotels har en ambisjon om å levere verdens beste kundeopplevelser. I Stockholm tester de ut et konsept hvor du får levert klær til hotellrommet som passer din stil, størrelse og kjøpspreferanser. Du kan leie eller kjøpe klærne om du ønsker. Er dette en del av fremtidens kundeopplevelse?

I solsteika på toppen av Petter Stordalens nye storstue, Clarion Hotel The Hub, sitter programleder Christian Brosstad sammen med Lisa Farrar, Chief Digital Officer i eBerry, og Bente Bratland Holm, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

De siste årene har det skjedd radikale endringer i reiselivsbransjen som følge av digitalisering. Endrede kundekrav, teknologiske nyvinninger og delingsøkonomi har trådt inn i bransjen for fullt, og markedsføringen har gått fra plakater til plattformer.

– Reiselivsbransjen var en av de første som gikk gjennom det enorme skiftet, og om vi ser på hva som nå skjer med retail kan vi se de samme trekkene. På begynnelsen av 2000-tallet utviklet det seg en krise i bransjen - det som “reddet” oss var små plattformer som Expedia og Booking.com. De forstod hvordan man brukte internett til å koble tilbud og etterspørsel. Spoler man tyve år frem i tid har disse plattformene blitt giganter, som i dag pusher oss til å investere i ny teknologi, forteller Lisa Farrar.

Bente Bratland Holm legger til:

– Folk på reisefot legger igjen veldig mye data, som gjør det enkelt for bransjen å lage “kundeprofiler”. Vi blir utsatt for over fem tusen inntrykk hver eneste dag, i tillegg til at vi faktisk scroller nitti meter på telefonene våre i snitt i løpet av en dag. Det vil i praksis si at du har 1,7 sekunder til å fange kundenes oppmerksomhet. Da er du helt avhengig av å vite hvem du skal treffe og med hvilket budskap.

Er du nysgjerrig på hvordan din fremtidige hotellopplevelse vil se ut? Hva gjør egentlig Nordic Choice Hotels for å gi gjestene fantastiske kundeopplevelser? Svaret får du i denne podkastepisoden 😁

Tilbake til Podkast
Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer