Kundeforståelse
Det vi lykkes med er å ta kundene våre på alvor. Derfor er det ikke en IT-person som leder vår satsing innen skoleteknologi, men Andrew som har over 20 års erfaring som lærer.
Vi vet at vi ikke kan være noen god leverandør uten å forstå problemstillingene til de som skal bruke produktene og tjenestene vi leverer:
Ærlige råd
Vi tør påstå at en god del av feilinvesteringene gjort i offentlige IT-prosjekter kommer av at leverandører ikke er flinke nok til å si Stopp! Det er ikke disse produktene og tjenestene dere egentlig trenger!
Vi har nedfelt i våre verdier at vi skal være åpne, ærlige og direkte. Om vi oppdager at kunden holder på å gjøre noe vi mener ikke er så lurt, skal vi si ifra og ikke bare takke og godta kundens valg, men gi råd basert på våre erfaringer.
Kompetanse og erfaring
Det er ikke vår størrelse som teller, det er hvordan vi sammen kan bruke den.
Vi bruker størrelsen vår til å skape fagmiljøer. Hos oss er det alltid flere som er eksperter på ulike teknologier og bruksområder. Det er flere som har gjort feilene og flere som har ryddet opp i dem. Dette gir oss erfaring, skaper veldig mye læring, og gjør oss mindre sårbare om noen skulle bli syke eller være på ferie når kompetansebehovet oppstår.
Atea arrangerer viktige konferanser som Sikkerhetsdagene og Atea Community slik at flere kan ta del i vår og hverandres erfaringer og kunnskap.
Gode priser
Vi har gode avtaler med alle de seriøse leverandørene og kan derfor tilby gode priser på produkter og tjenester.