Tilbake til Nyhetsarkiv
Pressemelding 2019-11-19

Atea mottar nordisk pris på Cisco Partner Summit 2019

Atea vant pris for North architectural excellence partner of the year: Security på årets Cisco Partner Summit. Administrerende direktør i Atea, Michael Jacobs, sier godt strategisk samarbeid, kunnskapsdeling og et sterkt personlig engasjement blant ansatte har vært suksessfaktorer til prisen.
Foto (fra venstre):  Eivind Lunde (Cisco), Trine Strømsnes (Cisco), Børge Wilhelmsen (Atea), Tor-Sverre Austenå (Atea), Torild Jensvold (Cisco) og Jørn Andersskog (Atea).

Foto (fra venstre):

Trine Strømsnes (Cisco), Eskil Hagen (Cisco), Kim Sonn (Cisco), Jørn Andersskog, Peter Bjerkeseth, Marcus Barmann (Cisco) og Niklas Andersson (Cisco).

I begrunnelsen for prisen står det blant annet at: «Prisen går til en partner som jobber tatt et totalt grep på Ciscos sikkerhetsportefølje og kan vise til en årlig vekst på 38 prosent . . . De har også tatt sikkerhetsbudskapet til skoler for å lære morgendagens ledere om sikkerhet.»

Administrerende direktør i Atea, Michael Jacobs, er svært stolt over å motta denne Cisco-prisen og sier det er et resultat av godt og strategisk samarbeid over tid:

– Atea har hatt et langvarig og strategisk partnerskap med Cisco – og særlig innenfor sikkerhet, den viktigste komponenten i all teknologisk infrastruktur. Vi legger vekt på kunnskapsbygging både internt og i samarbeid med Cisco, og ikke minst som rådgivere i møter med kunder.

Jacobs legger til at denne prisen har vakt betydelig stolthet internt på grunn av det personlige engasjementet digital sikkerhet vekker:

– Det er selvsagt ekstra stor stas å bli anerkjent for at vi aktivt deler sikkerhetskompetanse med undervisningsinstitusjoner. Dette er et samfunnsoppdrag som dras fremover av et sterkt personlig engasjement blant våre ansatte. Dagens skolebarn er morgendagens kollegaer, og gjennom tidlig bevisstgjøring ser vi at vi kan skape et tryggere samfunn, uansett hvilken fagretning de velger.

Om prisutdelingen:

Prisene fra Cisco Partner Summit Theatre reflekterer de partnerne som har prestert best innen ulike teknologimarkeder på tvers av Norden. Alle prismottakere er utvalgt av en gruppe av Ciscos globale partnerorganisasjon med et utvalg av regionale ledere.

På Cisco Partner Summit deltar mer enn 2,100 internasjonale deltagere fra Cisco's partnersystem, som representerer mer enn 1,000 bedrifter fra mer enn 75 land.

Administrerende direktør Michael Jacobs: (+47) 908 28 216

Kommunikasjonsrådgiver Tine Venås Kjeldsen: (+47) 938 63 118