Statens Vegvesen satser tungt på samhandlingsverktøy

Pressemelding 2017-04-20
Da regionvegkontoret i Arendal skulle flytte til nytt bygg, var fremtidige IT-løsninger og samhandlingsverktøy for 230 ansatte høyt prioritert.

Statens Vegvesen investerer i nye møteromsløsninger fra Atea. Leveransen består av møteromsutstyr og -løsninger til totalt 69 rom i ulike kategorier, som videomøterom, møterom og stillerom, kantine og sosiale soner. Leveransen inkluderer montasje av alt utstyr, som videosystemer fra Cisco, systemer for tale og lyd, skjermer, m.m.

Marianne G. Bakkegaard, prosjektleder i Statens Vegvesen sier de nå får fremtidsrettede løsninger som vil støtte nye og endrede arbeidsformer:

– I planleggingen av nytt regionvegkontor i Region sør har vi hatt mye fokus på å få til gode og fremtidige IKT-løsninger på møterom og samhandlingsutstyr. Og –ikke minst, øke kapasiteten. I de gamle bygget hadde vi 2 tilgjengelige videomøterom, nå får vi 9. Dette vil medføre at vi får enda bedre løsninger for samhandling internt i regionen, noe som også vil bidra til å redusere reisevirksomheten.

Salgssjef i Atea AS, Lars Gunnar Andersen, er fornøyd med å bli valgt som Statens Vegvesens langsiktige partner:

– Med kontorer på 23 lokasjoner i Norge har Atea selv tatt egen medisin når det gjelder samhandling. Digitalisering av reisevirksomhet gjør ikke bare en bedrift mer kostnadseffektiv og produktiv. Man får også utnyttet den skjulte kunnskapen som ofte ligger på ulike kontorer i en bedrift, men som først kommer frem med forenklet samhandling. Av og til er en rask prat akkurat det man trenger.

Marianne Geelmuyden Bakkegaard, Prosjektleder Statens Vegvesen (+47) 95118356

Lars Gunnar Andersen, Salgssjef Atea AS, mobil (+47) 454 16 016