Atea vinner Microsoft-pris som årets service provider

Pressemelding 2017-07-13
Med et marked i endring utfordres forretningsmodeller. Atea «leverer mens de transformerer», sa Microsoft da de kåret Atea til «Årets service provider» denne uken.

I juryens vurdering står det at Atea er med på å definere markedet gjennom å levere fremtidsrettede tjenester fra egne datasentre i kombinasjon med Microsofts skytjenester:

Årets Service Provider har gjort betydelige investeringer i å bygge Azure kompetanse og å etablere Azure Stack, flyttet flere kunder ut i Azure, har gjennomført Azure markedsaktiviteter og fått god PR. Partneren har gjennom FY17 utfordret sin egen forretningsmodell, og leverer mens de transformerer. Vinneren i år kan vise til markedets sterkeste vekst på CSP og god vekst på SPLA.

Prisen kommer i forbindelse med Microsoft Inspire-konferansen i Washington DC, hvor Atea har hatt møter med Microsofts toppledelse med fokus på videre felles vekst og strategisk posisjonering for å styrke fundamentet.

Direktør for Cloud & Enterprise fra Microsoft, Petter Merok, sier Atea har vært en god samarbeidspartner gjennom mange år:

– Bransjen er i endring og forretningsmodeller utfordres. Vi har troen på at partnere som satser stort vil lykkes – og Atea gjør nettopp dette. De rådgir kundene gjennom hele kundeløpet og utnytter vår ledende plass som bransjeaktør for å gjøre en forskjell i samfunnet. Atea har vist stor vekst gjennom hele vårt samarbeid og vi gleder oss til fortsettelsen.

Direktør for skytjenester i Atea, Hans Vigstad, sier Atea er svært stolte over å ha vunnet prisen som årets service provider:

– Atea har brukt mye tid og kraft på å videreutvikle våre løsninger de siste årene. Dette er en hyggelige bekreftelse av vår satsning på hybride skyløsninger, samtidig som det markerer vår posisjon i markedet.

Hans Vigstad, direktør for Atea skytjenester, mobil +47 909 57 891

Jarle Bakken, Partner Manager for Microsoft, mobil +47 91342966