Atea vant tre av ti Hewlett Packard Enterprise-priser

Pressemelding 2017-03-14
Atea hentet hjem prisene Årets Partner, Årets Tjenestepartner og Årets Dataromspartner under Hewlett Packard Enterprise (HPE) sin årlige partnerdag. HPE trekker spesielt frem at prisene tildeles Atea grunnet sterk vekst.

HPE holdt sin årlige partnerdag 8. mars, og Atea kunne strekke hånden i været over å ta med seg tre av kveldens ti priser hjem.

- Dette er vi veldig fornøyde med, og det er gledelig at kundene gir oss tilliten. Sammen med HPE la vi i 2016 en klar strategi for hvordan vi skulle fortsette det gode samarbeidet, gi våre ansatte et kompetanseløft og vokse ytterligere. Kombinasjonen av et strålende samarbeid, hardt arbeid og ledende produkter gjorde at vi vokste over 20% i 2016, hvilket indikerer at strategien fungerte som vi ønsket, uttaler Michael Jacobs, administrerende direktør i Atea Norge.

Det betyr mye for Atea å ha en sterk partner som HPE på laget. Jacobs utdyper:

- Vi har begge fokus på å levere morgendagens teknologi og være en strategisk rådgiver for våre kunder, hvilket viser seg å være gode suksessfaktorer. Vi ser frem til å fortsette vårt unike partnerskap også i 2017, avslutter Jacobs.

Begrunnelse for prisene var bl.a. sterk vekst på samtlige av HPEs forretningsområder, godt samarbeid på strategiske kunder, høyt kompetansenivå, fokus på kompetanseheving, og god eksekvering av felles planer.

Xavier Ducasse, Channel, Service Provider & SMB Sales Manager i HPE, har dette å si om prisvinneren:

- Vi er svært godt fornøyde med vårt samarbeid med Atea, som spesielt kan kjennetegnes ved at vi hele tiden utfordrer hverandre til å tenke innovativt og nytt. Vi er imponerte over Ateas evne til å vokse på tradisjonell- og hybrid IT parallelt, og gleder oss til å hjelpe våre felles kunder med deres digitaliseringsstrategi også i 2017.

Prisen ble mottatt av partneransvarlig for HPE, Annicken Gleditsch Abrahamsen og partnerdirektør Chris Ashby, begge fra Atea.

Michael Jacobs, adm. dir., Atea AS, mobil (+47) 908 28 216