Atea øker fokuset på kundedialog – henter ny leder fra Elkjøp

Pressemelding 2017-11-15
Etter ni år i Elkjøp tar Merete Sæther over ansvaret for kundestøtten hos IT-selskapet Atea, hvor hun skal lede et team på 30 medarbeidere.

IT-selskapet Atea har ansatt Merete Sæther, som skal lede satsingen innenfor kundestøtte. Med 153 330 årlige henvendelser kundestøtten en sentral brikke i digitaliseringen av salgsprosessen, sier Sæther:

• Jeg er takknemlig for muligheten til å lede satsingen på en av de mest vitale delene av Ateas brede tjenesteportefølje. Kundereisen slutter ikke i det du åpner emballasjen. I en tid hvor kundene stadig forventer mer og raskere, er det både utfordrende og spennende å være med på. Som en del av utvidelsen av kundestøtten vil avdelingen også være kundeservicefunksjonen til Atea Mobil, med ansatte som har langt fartstid innen vedlikehold av mobilavtaler.

Sæther har studert serviceledelse på Handelshøyskolen BI. Sæther forlater Elkjøp etter ni år, hvor hun blant annet ledet kundesenteret. Hos Atea skal Sæther lede teamet innen kundestøtte og være med å videreutvikle dagens tilbud.

Partner- og markedsdirektør i Atea, Nils Ola Bark, sier Atea må endre kundeservicen i takt med at forbrukerne endrer seg.

• Forbrukere har helt andre forventninger til teknologi enn for bare noen få år siden. Nå spør de ikke lenger om hva som er ’under panseret,’ de vil bare det skal funke. Med økte forventninger om hjelp på flere plattformer, hanket vi inn hun som har erfaringer fra de som er best i klassen.

Nils Ola Bark, partner- og markedsdirektør i Atea, +47 958 30 974, nils.ola.bark@atea.no