Atea Norge henter inn ny HR-direktør

Pressemelding 2017-11-22
Kristin Ruud er ansatt som ny HR-direktør i Atea Norge. Hun tiltrer stillingen 1. desember 2017.

Kristin Ruud kommer fra Nordea som Global Head of Employer Brand Management and Communication, hvor hun var ansvarlig for å lede den kulturelle og digitale transformasjonen i selskapet.

Kristin har lang erfaring med å utvikle organisasjoner og skape sterke kulturer i selskapene hun har jobbet. Hun kan se tilbake på arbeidsplasser som Microsoft Norge, hvor hun var HR-direktør, og Statoil Fuel & Retail (nå Circle K), hvor hun bl.a. hadde stillingen som Manager Talent, Training and Development. Kristin er utdannet sivilmarkedsfører fra Handelshøyskolen BI.

• Jeg gleder meg virkelig til å starte i Atea. Fra utsiden kjenner jeg selskapet som meget sterkt, med en fantastisk kultur og utrolig kompetanse. Det blir spennende å bli med på den reisen selskapet har staket ut for å hjelpe bygge Norge med IT, sier Ruud.

Atea Norges nye HR-direktør vil bli en del av ledergruppen og rapportere direkte til administrerende direktør Michael Jacobs.

• Det er en stor glede å få Kristin om bord i Atea. Markedet er i stadig endring som følge av digitaliseringen, og Atea må endre seg i takt med sine kunder. Kristin har en variert bakgrunn og bred erfaring, og vil bidra til å videreutvikle den sterke organisasjonen vi er allerede, sier Jacobs.

Michael Jacobs, adm. dir. Atea Norge, mobil (+47) 908 28 216, michael.jacobs@atea.no