Atea med økt leverandørfokus

Pressemelding 2017-03-24
Atea ønsker et enda sterkere fokus på sine teknologipartnere og hanker inn Alexander Sejersted Bødtker som ansvarlig for organisasjons- og forretningsutvikling i partneravdelingen.

Bødtker vil i tillegg ha et utvidet ansvar for partnerskapet med IBM og dermed styrke Ateas satsing på IBMs nye teknologiområder, som Cloud, Analytics og AI.

Bødtker kan vise til over 10 års erfaring i IT-bransjen innen salg, markedsføring og forretningsutvikling. Han kommer nå fra stillingen som markedsdirektør i Intility og har tidligere jobbet som Sourcing Manager i Telenor Group, samt har lang fartstid fra Microsoft Norge. Om sin nye arbeidsplass og nye ansvarsområde sier Bødtker:

• Sammen med Ateas teknologirådgivere og leveranseapparat ønsker jeg å bidra til å styrke Ateas strategiske leveranseapparat ytterligere. Vi er inne i en utrolig spennende tid i både Norge og verden for øvrig, der nær sagt alt skal digitaliseres. Skal vi lykkes med dette må vi skape gode partnerskap med både etablerte og nye teknologipartnere, og dette gleder jeg meg til å ta fatt på.

CMO i Atea, Nils Ola Bark, har det overordnede ansvaret for både markedsføring og partnerne i Atea. Han uttaler at nyervervelsen er i tråd med selskapets økte fokus på teknologipartnerskap og å finne fremtidens løsninger:

• Med Alexanders lange erfaring fra IT-bransjen og hans strategiske innfallsvinkel til sentrale problemstillinger i digitaliseringsprosesser, vil han være en betydelig bidragsyter til å styrke samarbeidet mellom våre partnere og Atea ytterligere. I tillegg vil hans dedikerte fokus på IBM, sørge for at Atea i enda større grad vil løfte frem en av våre mest fremoverlente partnere ytterligere i det norske markedet.

Bødtker er siviløkonom med en bachelorgrad i økonomi og markedsføring fra University of British Columbia i Vancouer, Canada.

Nils Ola Bark, chief partner and marketing officer, mobil (+47) 958 30 974