Atea med global VMware-pris

Pressemelding 2017-06-20
Oslo, 7. juni 2017: Atea har blitt kåret til VMware Global Partner of the Year – Digital Workspace for å ha oppnådd over 50% vekst med VMware i 2016.

Atea er med dette den eneste partneren i verden som har mottatt fem globale priser av det amerikanske virtualiseringsselskapet VMware. Prisen ble delt ut under VMware Leadership Summit i Los Angeles, som er den årlige samlingen for VMware sine 200 partnere.

• Vi er veldig takknemlige for vårt tette samarbeid med VMware. I Atea har vi troen på at et moderne arbeidsliv løfter virksomhetenes evne til å være relevante for sine kunder. Vi har lang erfaring med rådgivning rundt løsninger som gir medarbeiderne frihet, og som samtidig gir IT den kontrollen og sikkerheten som er nødvendig. Sammen ser vi frem til å fortsette og gi våre kunder anledning til å høste verdien av digitalisering og de gode mulighetene den teknologiske arbeidsflaten byr på, sier Michael Jacobs, adm. dir. iAtea

Anna-Maria Löweberg, senior manager partner & channel, Nordics & Baltics i VMware, har dette å si om prisvinneren:

• Vi er svært glade for at en så stor leverandør i Norden og Baltikum er så engasjert i vår mobilitetsplattform. Ateas velfortjente utmerkelse er vår anerkjennelse for merverdien de bringer til våre kunder på deres digitaliseringsreise.

Digital Workspace er et av VMwares største vekstområder, og et av områdene de bruker mest tid og ressurser på å utvikle etter oppkjøpet av Airwatch i 2017. Dette har igjen sørget for å plassere VMware helt øverst i høyre hjørne av Gartner-kvadranten.

Michael Jacobs, adm. dir. Atea Norge, mobil (+47) 908 28 216

Cecilia Hørup Nilssen,Partner ManagerforVMware i Atea,mobil (+47)934 38 074