Bilde: Thomas Karlsen, salgsdirektør Atea Region Nord

Atea har inngått klientdrift-avtale med NTE

Pressemelding 2017-02-02
Atea AS har inngått klientdrift-avtale med Nord-Trøndelag Elektrisitetsverk Holding AS (NTE). Avtalen har en varighet på inntil fem år. Estimert verdi på avtalen inntil 10 MNOK.

Atea har signert rammeavtale med NTE på kliendrift. Avtalen omfatter blant annet bestillingsportal, klargjøring og levering av klientutstyr. Som en del av avtalen skal det etableres en ny klientplattform og alle eksisterende PC-er skal oppgraderes. NTE skal også ta i bruk moderne skyteknologi for drift og forvaltning av sine klienter, også levert av Atea.

Avtalen tar selskapet et steg videre med å digitalisere og effektivisere driften sin. Løsningen gjør at repeterende oppgaver blir digitalisert, noe som bidrar til å frigjøre tid for IT-avdelingen – tid som kan brukes til å mer utviklende oppgaver for NTE.

NTE er blant Norges største produsenter og distributører av ren og fornybar energi, salg av kraft, fiberbasert bredbånd og elektrotjenester. Selskapet har nær 85.000 målte strømanlegg, 700 ansatte og en årlig omsetning på om lag 2,5 mrd. NOK. Konsernet har som mål å være en ledende regional fornybar aktør som bidrar til det grønne skiftet.

Thomas Karlsen, salgsdirektør i Atea, gleder seg stort over avtalen:

- Atea er stolte over at et nyskapende selskap som NTE har valgt oss som partner på klientdrift. Vi gleder oss til å være med på å forenkle og effektivisere prosessene deres, og ser frem i mot et spennende samarbeid i årene som kommer.

Thomas Karlsen, salgsdirektør, Atea Norge AS, mobil (+47) 951 46 493

Per Ivar Finstad, IKT-driftssjef, NTE, mobil (+47) 959 93 599