Atea fortsetter med lønnsom vekst

Pressemelding 2017-04-27
Bransjesatsing og strategisk posisjonering som rådgivende tjenestetilbyder gjør at Atea Norge AS leverer gode tall i første kvartal. Omsetningen i første kvartal ble 1 735 MNOK og resultatet (EBITDA) 54 MNOK, en økning med 62,9 prosent sammenlignet med i fjor.
  • Vi setter stor pris på at kundene fortsetter å velge oss. Når Norge digitaliseres, trengs kompetente rådgivere som kjenner kundene og kan skreddersy løsninger for deres behov slik at de får realisert sine forventninger – det være seg offentlige- som private kunder, sier adm. dir. i Atea Norge, Michael Jacobs.

Han legger til at i segmentene velferd- og kunnskapsteknologi er dette særlig viktig. Atea har derfor valgt å satse med egne avdelinger, samt bygge løsninger som hjelper de segmentene. Dette inkluderer innoverende gründerbedrifter som No Isolation, Sensio og Xcenter.

Avslutningsvis trekker Jacobs frem en merkbar bevisstgjøring blant Ateas kunder rundt IT-sikkerhet og GDPR, EUs kommende personvernforordning.

• Det siste årets politiske hendelser internasjonalt, og også flere saker blant større, lokale merkevarer, gjør at vi ser holdningsendringer hos våre kunder. IT-sikkerhet er ikke lenger bare forbeholdt IT-avdelingen, og vi snakker stadig mer med toppledere som tar dette på alvor.

Resultater, Atea-konsernet:

Konsernet økte omsetningen med 1,6 prosent til 7 360 MNOK i første kvartal, sammenlignet med samme periode i fjor. Resultatet (EBITDA) ble 199 MNOK, en økning på 3,1 prosent sammenlignet med første kvartal 2016.

Kvartalsrapport og presentasjon finnes her.

Pressekonferansen kan ses her.

Børsmeldingen finnes her.

Michael Jacobs, adm. dir. Atea Norge, +47 908 28 216, michael.jacobs@atea.no