Atea digitaliserer og satser stort i Växjö

Pressemelding 2017-11-25
IT-infrastrukturleverandøren Atea har besluttet å bygge et nytt, 26 000m2 stort, toppmoderne resirkulerings-, logistikk- og konfigurasjonssenter i Växjö, Sverige.

Atea har merket et voksende volum og forventer at veksten fortsetter, hvilket er årsaken til at større og mer effektive lokaler for hele konsernet er nødvendig.

• Både i Finland, Sverige, Danmark og Norge merket vi økt trykk blant kundene, og det nye bygget vil bidra til å imøtekomme deres behov ytterligere. Nå vil enda flere prosesser automatiseres, digitaliseringen vil således gjøre oss enda mer effektive, sier Lorna Stangeland, visepresident for Supply Chain Management i Atea.

Ateas analyser viser at Växjö er et utmerket sted å utvide både grunnet logistikk og ut fra tilgangen på arbeidskraft med relevant kompetanse.

Det nye bygget skal bygges i nærheten av Växjö Smålands flyplass. Innflytning er planlagt å finne sted våren 2019. Det totale arealet av lager og kontor er anslått til ca. 26 000 m2.

I dag jobber ca. 330 personer på Atea i Växjö.

Lorna Stangeland, visepresident for Supply Chain Management i Atea, mobil (+47) 922 22 122, lorna.stangeland@atea.com