Atea blir Tier 1-partner med Apple

Pressemelding 2017-09-06
Etter 10 år som sertifisert Apple-partner, tar IT-selskapet Atea nå partnerskapet til et nytt nivå når de trer inn i to nye Apple-program som Tier 1-partner.

Apple styrker sin satsning i B2B-markedet ytterligere, og løfter sitt partnerprogram til et nytt nivå gjennom programmene Apple Authorized Enterprise Reseller og Apple Solution Expert Education. Dette er blant Apples nyeste program, forbeholdt det øverste nivået av partnerskap med håndplukkede aktører i Europa. IT-selskapet Atea er et av få utvalgte selskaper i Nord-Europa og første firmaene godkjent til de eksklusive programmene i Norden. Ateas marked- og partnerdirektør, Nils Ola Bark, sier det er en stor anerkjennelse:

• Apple er verdensledende innen innovasjon og det er viktig for oss å være ledende leverandør innen deres løsninger. Apples krav for å bli Tier 1-forhandler var høye. Vi har gjennom første halvår i 2017 lagt ned en stor innsats for å bli sertifisert, inkludert drevet sertifisering og opplæring i bred skala for våre konsulent- og salgsteam. I tett integrasjon med det nasjonale Apple-kontoret har mer enn hundre mennesker vært involvert.

Bark legger til at som Tier 1-partner vil Atea som forhandler ha en høyere kompetanse knyttet til bruk av Apple-teknologi:

• Investeringene Atea har gjort med Apple lar oss nærme oss både private og offentlige aktørers kritiske utfordringer på nye måter. Behov innen f.eks. utdanning og kraftsektoren er ulike. Fellesfaktoren er allikevel behovet for å digitalisere for å forbedre resultater, enten det er en elev som sliter med matte, eller en tekniker som trenger informasjon til å gjøre umiddelbare reparasjoner på en oljeplattform.

Atea har vært sertifisert Apple-partner siden 2007 Apple gikk 1. august ut med årsresultatet sitt for 2016, som viste at de vokste syv prosent globalt. Atea vokser vesentlig raskere, og planlegger å akselere ytterligere i de nye programmene.

For mer informasjon, kontakt:

Nils Ola Bark, partner- og markedsdirektør i Atea, nils.ola.bark@atea.no, (+47) 958 30 974