Søker årets digitaliseringsleder

Pressemelding 2016-10-10
Atea søker etter den personen som fortjener tittelen ”Årets Digitaliseringsleder 2016” til sin nyetablerte pris. Prisen er en heder til personen som med sin organisasjon, navigerer i det nye, digitale landskapet og som inspirerer sine ansatte og kunder til å best anvende og forstå teknologien – rett og slett den som tegner opp det nye kartet.

Årets digitaliseringsleder er en ildsjel som har utvist stødig lederskap i møte med et teknologisk landskap i rask endring. En leder som gjennom et tydelig utviklingsfokus har tilrettelagt for nye og smartere måter å jobbe på digitalt, og som inspirerer medarbeidere til å se nye muligheter i ny teknologi.

- Den hurtige endringstakten i det digitale landskapet påvirker alle bransjer og krever stødig lederskap. Ledere i dag må tilrettelegge for nye og smartere måter å jobbe på digitalt, kombinert med evnen til å inspirere medarbeidere til å se nye muligheter innen produkt og -tjenesteutvikling. Atea vil å hedre de lederne som forstår nytteverdien av og klarer å optimalisere de nye teknologiske mulighetene og som best benytter dette i praksis, sier Michael Jacobs, adm. dir. i Atea. Digitalisering foregår for fullt over hele verden og vi har et mål om at Norge skal ta å ta en ledende posisjon i denne utviklingen - og vi vil feire de som leder an i dette arbeidet, fortsetter Jacobs.

Kjennetegn på en digitaliseringsleder

Den digitale lederen forstår nytteverdien av digitalisering for forretningsvirksomheten i sin bedrift og hva rekkevidden av digital endring i virksomheten innebærer, både med nye arbeids- og samarbeidsmodeller. Den digitale lederen optimaliserer de teknologiske mulighetene og setter de ut i livet. Den digitale lederen skaper en grunnleggende forståelse og kultur for digital forandring og innovasjon i sin virksomhet, på tvers av avdelinger og funksjoner.

- Vi lever i et av verdens rikeste land, men kan på ingen måte lene oss tilbake og være tilfredse. I nært samarbeid med kundene og partnerne våre utvikler vi i Atea daglig løsninger som neste generasjon kan være stolte av, som daglig gjør arbeidshverdagen bedre og som leverer produkter som løser utfordringer samfunnet vårt møter. Vi vet at det krever mye av en leder å navigere i et helt nytt landskap og det lederskapet vil vi hedre med denne prisen, avslutter Michael Jacobs.

Prisen deles ut under Atea Community i Telenor Arena 10. november og er i tillegg til heder og ære, roboten AV-1. Denne er utviklet av den norske bedriften No Isolation, med formål å motvirke ensomhet og isolasjon for langtidssyke barn. (http://www.noisolation.com/om-av1/).

Her nominerer du din kandidat.

Frist er 30. oktober 2016.

For spørsmål, vennligst kontakt: Markedsdirektør Nils Ola Bark, tlf 958 30 974, nils.ola.bark@atea.no.