Bilde: Fra venstre: Stein Stensby, Avtaleforvalter NAV, Torbjørn Larsen, IT-direktør NAV, Kim Grove – Knutsen, Regionsdirektør Atea AS og Svein Egil Moe, Kundeansvarlig Atea AS.

Ny rammevatale med arbeids- og velferdsetaten v/ NAV IT

Pressemelding 2016-09-16
Arbeids- og velferdsetaten v/ NAV IT inngår ny rammeavtale med Atea AS innenfor datasenter og programvare med tilhørende tjenester. Avtalen skal gi etaten en enkel tilgang på relevant maskinvare, programvare og tjenester innenfor området sentral IT-infrastruktur og bidra til at etatens kostnader til anskaffelse og administrasjon av teknologien holdes på et minimum.

Avtalen ble vunnet av Atea AS, etter en anbudskonkurranse med forhandling og har en varighet på 2 år med mulighet til en forlengelse på inntil ytterligere 2 år. Avtalens estimerte totalverdi er på NOK 63 - 88 millioner årlig inkl. mva.

Avtalen omfatter levering av Maskinvare og Programvare med tilhørende vedlikehold, support og konsulentbistand.

“Vi er veldig godt fornøyde med at Arbeids- og velferdsetaten v/ NAV IT velger oss som leverandør for en ny avtaleperiode. Vi har bred kompetanse og et bredt produktspekter, og evner å sette i sammen gode løsninger basert på etatens behov, herunder koordinering, administrasjon og samhandling med NAV IT og underleverandører.

Vi skal gjøre vårt ytterste for å levere kvalitet i alle ledd og være en god og fremtidsrettet samarbeidspartner for etaten” sier Michael Jacobs, Administrerende direktør i Atea AS.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Michael Jacobs, Administrerende direktør, Atea AS, mobil (+47) 908 28 216.