Atea inngår outsourcing-avtale med Hent AS

Pressemelding 2016-12-13
Atea AS skal levere outsourcing-tjenester av IKT-drift til Hent AS. Avtalen har en varighet på fire år. Estimert verdi på avtalen er 80 MNOK.

Avtalen omfatter skytjenester, servicedesk, klienthåndtering, applikasjonsdrift, nye robuste kommunikasjonsløsninger, identitets- og selvbetjeningsløsninger. Hent har 800 ansatte fordelt på lokasjoner i Norge, Sverige og Finland.

Hent har høye vekstambisjoner i årene som kommer, og fokuserer på å levere riktig kvalitet hver gang i byggeprosjektene. For å understøtte denne veksten er det viktig å skape en leveransemodell for IKT som er mer skalerbar og profesjonell. I tillegg ser man behov for digitalisering av byggeplassen for å oppnå økt effektivitet og kvalitet.

- Atea ble valgt i sterk konkurranse med andre leverandører. Det har vært veldig viktig å finne en partner som trygt kan migrere oss til skybaserte tjenester og som har et bredt tjenestetilbud innen IKT-infrastruktur. Ateas fokus på selvbetjening og automatisering er også av stor betydning for oss, sier May Helen Dahlstrø, økonomidirektør i Hent AS.

Utslagsgivende for valget var Ateas kompetanse til å understøtte Hents forretning i dag og samtidig peke på nye løsninger.

- Når vi i tillegg fant en sterk kulturmessig match og Atea var konkurransedyktige på pris, ble valget til slutt enkelt for oss, fortsetter Dahlstrø.

Adm. dir. i Atea, Michael Jacobs, er svært glad for avtalen:

- Atea er stolte og fornøyde med at Hent har valgt oss som strategisk partner på drift av IKT-infrastruktur. Vår leveranse hos Hent passer veldig bra inn i vår forretningsmodell, og er med på å befeste vår strategiske satsing på drift og outsourcing, sier Michael Jacobs.

Michael Jacobs, adm. dir. i Atea AS, mobil (+47) 908 28 216
May Helen Dahlstrø, Økonomidirektør i HENT AS, mobil (+47) 911 36 456