Atea ble årets datasenter-partner for Cisco i Nord-Europa

Pressemelding 2016-11-12
Under Cisco sitt årlige Partner Summit i San Francisco 1.-3. november ble Atea tildelt pris som årets datasenterpartner.

Begrunnelse fra Cisco:

«Atea har bygget en svært sterk praksis og kunnskapsbase rundt datasenter i Norge under regnskapsåret FY15 og FY16. De har bygget et svært fokusert team på tvers av regionen som har bidratt til spredning av Cisco sin datasenter-tankegang. Som et resultat er veksten i prosessering alene på mer enn 50 prosent. Atea har vunnet det klart høyeste antallet ACI (Application Centric Infrastructure)-avtaler i Norge og har fullstendig tilpasset seg ACI-budskapet. For Cisco, har det vært strategisk å vinne med Atea for å sikre markedsandeler. Atea har også bygget en skytjeneste inn i sitt hybridtilbud basert i sin helhet på Cisco-teknologi. Atea inngår 1-2 nye avtaler per måned hvorav majoriteten kommer fra kommunesektoren.»

– Det er en ære for Cisco å arbeide med noen av de beste kanalpartnerne i Norge for å transformere IT-landskapet som lar kundene differensiere og definere sine forretningsstrategier, sier Trine Strømsnes, partnerdirektør i Cisco Norge.

– Det er et privilegium å kunne anerkjenne Atea som Årets datasenterpartner for sin enestående innsats som kanalpartner for Cisco i Norden, fortsetter hun.

I Atea mottas prisen med stor glede.

– Vi er svært fornøyde med å motta prisen som årets datasenterpartner i North, i sterk konkurranse med Cisco-partnere i Norge, Sverige, Danmark, Belgia, Luxembourg, Nederland og Baltikum. Dette er et bevis på at strukturert og tett samarbeid i alle linjer, både internt i Atea sammen med Cisco men også eksternt sammen med våre kunder, bærer frukter, sier partneransvarlig for Cisco i Atea, Espen Riska.

– Dette er et av de viktigste stegene vi og våre kunder gjør inn mot digitalisering og det representerer et tydelig tegn på at kommune-Norge baner vei for adopsjon av nye teknologi, fortsetter Riska.

Atea har også i sine datasentre i Norden bygget infrastrukturen sin opp rundt Cisco, og er sertifisert som Cisco Managed Services Partner. Dette betyr at Cisco leverer sine verifiserte tjenester gjennom Atea Outsourcing Services.

– En anerkjennelse som denne gjør en forskjell, og gir oss motivasjon til å fortsette å være ledende også innenfor denne delen av IT-infrastruktur. Vi bygger Norge med IT, og må sikre oss at nettopp fundamentet og grunnmuren er solid før vi kan bygge veien videre inn mot å digitalisere, automatisere og optimalisere tjenestene hos våre kunder, avslutter Riska.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Nils Ola Bark, Markedsdirektør i Atea AS, mobil (+47) 958 30 974 / nils.ola.bark@atea.no