Atea ansetter ny direktør for Region Nord

Pressemelding 2016-12-15
Tonje Foss (45) har tyve års erfaring fra oljebransjen og kommer til Atea fra AkerBP. Hun vil få ansvaret for hele Ateas virksomhet fra Trondheim og nordover.

Adm. dir. i Atea, Michael Jacobs, gleder seg til å få Foss med på laget, og trekker spesielt frem bakgrunnen hennes som interessant for Atea:

- Vi ser på det som spennende at hun kommer fra en annen bransje enn IT-bransjen, og at hun gjennom det kan tilføre Atea nye perspektiver for videreføring og ytterligere utvikling av en allerede godt etablert og sterk organisasjon i nord. Vi ønsker henne hjertelig velkommen til Atea, uttaler Jacobs.

Foss, som også har lang og bred erfaring med å lede team med høy teknisk og kommersiell fagkompetanse, er klar for nye utfordringer:

- Jeg gleder meg til å bli en del av Atea-teamet og ser frem til å bli godt kjent med hele organisasjonen. Norge står foran en meget spennende digitaliseringsreise, og Atea er en viktig aktør for å sikre at vi lykkes med dette. Atea har allerede en sterk posisjon hos kundene, og vi vil bidra med å bygge hele Norge med IT, sier Foss.

Foss er utdannet med en bachelorgrad fra HiST og en mastergrad i petroleumsøkonomi fra Universitetet i Stavanger. Hun har en variert bakgrunn fra sine snart 20 år i oljebransjen. De seneste årene har hun innehatt ulike lederstillinger i AkerBP i både inn og utland. Hun kommer fra stillingen som Project Control Manager for Ivar Aasen-utbyggingen.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Michael Jacobs, adm. dir. Atea Norge, mobiltlf.: 908 28 216