Hvorfor bør du tilby Mac på jobben? Ganske enkelt fordi du får fornøyde ansatte. Det øker produktiviteten, gir et unikt samarbeid mellom ansatte på tvers av avdelinger og grupper. Og ikke minst blir totalkostnaden betydelig redusert. Mobilitet i særklasse.

Det er lett å komme i gang. Vi hjelper deg med sikkerhet, integrasjon og administrasjon. Atea har også løsninger som håndterer alt det praktiske med fritt valg til ansatte. Med fritt valg får du fornøyde medarbeidere, en attraktiv arbeidsplass og større arbeidsglede.

Apple på jobben er smart, lønnsomt og fremtidsrettet.

Høy kvalitet og lang levetid gir en unik gjennbruksverdi på Mac, iPhone og iPad. Det gjør at vi kan tilby opptil 30% restverdi fra Atea Finance ved leie.

Eksempel: MacBook Pro til 17.625,- Den koster kr. 390,- per måned for leie i 36 måneder.* Det blir total 14.040,-

 

MacBook Pro med Touch Bar - 13.3" - Core i5 - 8 GB RAM - 512 GB

*Forbehold om endelig kredittgodkjenning.

 

Vi tilbyr også rammeavtaler for leie så virksomheten kan anskaffe Apple utstyr etter behov fra vår eShop, uttak signeres enkelt med Bank-ID.

  • Kun 4 fakturaer årlig
  • Betal kun for brukt kreditt
  • Enkel budsjettering med faste månedspriser
  • Ingen belastning av egenkapital
  • Inntjening på pengene kontra å binde de opp i utstyr som faller i bokført verdi
  • Høy restverdi på utstyret

Priser er eks. mva. per 08.03.2019. Kontakt oss for tilbud.

 

I dag finner du Mac i virksomheter fra A til Å. Det er et stort utvalg programvare og løsninger. Microsoft Office fungere utmerket uten konvertering mellom iPhone, iPad, Mac og Windows. Det finnes hundretusener av apper og alt du måtte ønske deg av tilbehør.

iPhone, iPad og Mac brukes i privat- og offentlig sektor med de høyeste krav til sikkerhet. Apple er best i klassen med sine operativsystemer (basert på Unix). iOS og macOS er bygget for mobilitet med kryptering av lagring og kommunikasjon på systemnivå som standard. Komplekse passord gjøres brukervennlig med fingeravtrykk og ansiktsgjenkjenning. Innebygde sikkerhetsløsninger sørger for at både tredjepartsapper og apper fra Apple kun har tilgang til dataene på godkjent vis.

Ta ut av esken, start opp, tast inn passordet ditt og resten går av seg selv. Alt av innstillinger, apper, sikkerhet, VPN, Wi-Fi nettverk, servere, bokmerker etc. blir automatisk installert og konfigurert – uansett hvor du er. Så enkelt er det med Apple Business Manager og DEP1.

Det er ingen konvertering av filer mellom iPhone, iPad, Mac og Windows. Bedriftssystemene for produktivitet og samarbeid, inkludert Microsoft Office og Google G Suite støttes. Det samme gjelder webtjenester som Altinn, banken din og skytjenester du bruker. iPhone, iPad og Mac fungerer sømløst med e-post og kalendere fra Microsoft Exchange.

La de ansatte velge selv, la de velge teknologi de allerede bruker og kjenner så blir de mer effektive og selvhjulpne. iPhone, iPad og Mac er laget for å samarbeide, så ansatte kan jobbe enklere og bli mer produktive. Med fritt valg blir du en attraktiv arbeidsgiver når ansatte får verktøyene de ønsker å jobbe med. La de ansatte vise sitt sanne potensiale og se nye muligheter for virksomheten.

iPhone, iPad og Mac betyr mindre supportbehov og nedetid. Brukerne er selvhjulpne og moderne IT-drift gir en høy grad av selvbetjening og automatisering, det frigjør tid som kan brukes på andre oppgaver. Apple har opptil 30% restverdi med gunstige vilkår for leie og innbytteavtaler. Apples systemprogramvare og jobb-apperer gratis, også oppdateringer. IBM har regnet ut at de sparer opptil $ 543,- per Mac i forhold til utstyr fra andre produsenter.3

Har du en iPhone eller iPad, virker en Mac kjent fra første stund. Du finner mange av de samme funksjonene og appene, og de fungerer sømløst sammen slik at du kan jobbe mer effektivt. Du kan starte et prosjekt på iPad eller iPhone og avslutte det på Mac. Med AirDrop kan du sende viktige dokumenter sikkert og kryptert fra én Apple-enhet til en annen.

Takket være sikkerhetsarkitekturen som er fundamentet i iOS og macOS, kan personlige data og bedriftsdata ligge side om side på en enhet, men likevel holdes atskilt. Ansatte kan derfor tilpasse enhetene og velge de appene som fungerer best for dem.

Hver eneste iPhone, iPad og Mac leveres med kraftige hjelpefunksjoner for personer med nedsatt syn, hørsel eller motorikk, så de kan brukes av alle.

IBM begynte å tilby sine ansatte Mac i 2015, med over 130.000 Mac bruker har selskapet sett en dramatisk reduksjon i supportkostnader, bedre dekningstall for supportpersonalet og høyere tilfredshet blant ansatte. Brukerne er mer engasjerte, mer produktive og trenger mindre support. 

Kun 5% av Mac-brukerne trenger support, sammenlignet med 40% av PC-brukerne. Kilde IBM

Kontakt oss

Ved samtykke godtar du at vi lagrer dine data i våre systemer.

1 Krever et MDM-system fra 3. part som AirWatch, Intune, Jamf, MaaS360 og XenMobile. Apple Business Manager og DEP er gratis tjenester fra Apple.

2 Gratis brukerlisenser og oppdateringer til Numbers, Keynote og Pages. Det saamme gjelder for macOS, iOS og tvOS. Inkludert er blant annet harddisk-kryptering og VPN.

3 IBM sparer 543 $ for hver Mac de kjøper når de legger sammen høyere restverdi, tapt arbeidstid og lavere support kostnader.

Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer