ElevPC service og support - Hordaland og Sogn og Fjordane

Gjelder elever i Hordaland og Sogn og Fjordane. Alle henvendelser til Atea som berører maskinrelaterte feil, håndteres av Atea Norge SOS.

Før du tar kontakt - ha klart følgende:

  • Ditt fulle navn.
  • Din hjemadresse, postnummer og sted.
  • Ditt telefonnummer.
  • Din e-postadresse.
  • Hvilken skole du går på.
  • Feilmelding på maskin. («defekt harddisk» holder ikke, vi må vite hvordan du fant ut at disken var defekt)
  • Serienummer på maskin

Feilmeldinger kan formidles til Atea på en av følgende måter

  • Telefon 22 09 50 30
  • Er du elev i Hordaland, via mail elevpc.vest@atea.no 
  • Er du elev i Sogn og Fjordane, via mail elevpc.sffk@atea.no
  • Ønsker man å levere inn maskin selv kan man komme til Atea i Damsgårdsveien 131, 5160 Laksevåg. Åpningstider 08-16, mandag – fredag.
  • Atea vil gi tilbakemelding om mottatt feilmelding via mail. Defekte maskiner skal sendes inn. Skolen vil være behjelpelig med innsending av maskiner

Garanti 

  • Garanti følger produsentens vilkår og garantiforhold. Dette er forskjellig fra produkt til produkt. Se lenker til informasjon nedenfor. 

Support og bruk

  • Det er din datamaskin og derfor ditt ansvar å holde den i orden. Dersom det skulle oppstå skader eller feil på maskinen, må du selv ta kontakt med Atea Norge SOS. Du er selv ansvarlig for lagring og sikring av data (backup) samt generelt vedlikehold av maskinen. Ønskes det backup av lagret data, eventuelt overføring til ny enhet, må dette opplyses ved innlevering, og det vil påregnes ekstra kostnad
  • Feil som skyldes virus, operativsystem eller annen programvare omfattes aldri av garantibestemmelsene. I slike tilfeller blir kunde fakturert for diagnose eller feilretting, samt frakt.
  • Likeledes er all installasjon av programvare/operativsystemer unntatt fra produsentenes garantibestemmelser

Hent dokumentasjon her: