– Vi manglet digitale flater, både LED-skjermer og storskjermer, sier salgssjef i Viking Fotball, Kjartan Salvesen.
Klubben forsto det økonomiske potensialet ved å innføre digitale markedsføringsflater. Viking ønsket også at publikum skulle få en bedre opplevelse.
Løsningen for LED- og storskjermer på Viking Stadion ble satt sammen av Atea og Viking.
– Vi var avhengige av Atea i denne fasen, ettersom hele investeringen var upløyd mark for oss, sier salgssjefen i Viking Fotball.
– Implementeringen gikk meget smertefritt. Planlegging, businesscase, gjennomføring og service gjorde at vi hadde lite problemer allerede første hjemmekamp. Oppsummert kan en si at vi nå har flere produkter og sterkere kommunikasjonskanaler. I tillegg til det har også stadion fått et mer moderne uttrykk, som gagner vårt publikum, avslutter Salvesen.
240 meter LED perimeterskjermer som dekker hele TV-sonen
Informasjonsskjermer på alle utgangene, til sammen 26 i antall
To Score Boards
Cisco Stadium Vision
Alt styres fra ett grensesnitt: Cisco Stadium Vision. Cisco-løsningen er spesielt designet for kjøring av reklame på sportsarenaer, men kunne like gjerne vært brukt som informasjons-/reklameskjermer på flyplasser eller andre store områder.