Til hovedinnhald
Tilbake til Kundereferanser

Effektiv administrasjon av mobiltelefoner

«Det frie valg» gir Norsk Institutt for Naturforskning (NINA) full kontroll på telefoner som byttes og hvem som betaler månedlig trekk.
Norsk Institutt for Naturforskning
Trondheim

Effektiv administrasjon av mobiltelefoner

For en tid tilbake fikk alle ansatte samme type telefon.

– Vi fikk god kontroll, men synes likevel ikke ordningen var helt optimal. Blant annet ønsket vi å bruke mindre tid på administrasjon, og gi de ansatte større fleksibilitet ved valg av telefon. forteller Stig Clausen, seksjonsleder IT – drift og brukerstøtte. 

Selvbetjening

– Vi har nå full kontroll på hvem som får hva til hvilken tid, hvilke telefoner som kan byttes og hvem som betaler månedlig trekk, sier Clausen. Også det skattemessige er ivaretatt. 

– Vi var så tidlig ute med å velge ordningen at vi var med i dialogen med Atea og bidro til at policyen ble så god som den er nå. Nye kunder kommer til dekket bord, fortsetter han.

Sparer tid 

– Vi i IT-avdelingen sparer mye tid ved at vi har blitt kvitt mottak av bestillinger, verifisering av godkjenninger, bestilling av utstyr hos leverandør og overlevering av telefon til de ansatte. På virksomhetsnivå sparer vi tid ved at det ikke er behov for forhandling, eller diskusjon mellom ansatte og nærmeste leder om hvilken enhet den ansatte trenger for å utføre jobben. Vi er godt fornøyd med ordningen og ser absolutt ikke for oss å bytte bort dette nå, avslutter Clausen.

Leveranse

* Det frie valg 

Tilbake til Kundereferanser
Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer