Tilbake til Kundereferanser

Med skytjenester fra Atea kan bedriften fokusere på det viktigste

Med alt flyttet over i skyen, ble det mulig for Kathrine og de andre ansatte å ha tilgang til alt, uansett hvor de var.

ECL-prosjekt er en liten bedrift som hjelper til med å bygge andres butikker, og støtter de med å produsere og montere innredning. Egentlig alt som gjør handleopplevelsen i butikker til en gode opplevelse.

En av de ansatte er Kathrine, som er prosjektleder i ECL. Denne dagen, som mange andre dager, skal hun på befaring hos en kunde – et apotek på Kolbotensenteret.

Det veldig viktig for meg å ha tilgang til gode digitale verktøy. Jeg er mye på farten, ofte på befaringer eller på flyplasser og trenger å ha tilgang til dokumenter og filer via mobil og pc, uansett hvor jeg er, forteller hun.

Med Ateas skytjenester, support og Office365, har arbeidshverdagen til Kathrine og hennes kolleger blitt langt enklere.

Må fungere

Men mest av alt handler det om at arbeidsverktøyene i hverdagen må fungere. Når de ansatte trenger tilgang til epost for å svare kunder, eller trenger å kunne samarbeide i dokumenter i Teams, så er de avhengige av å få løst oppgavene sine der og da. Uten tilgang, kan de ikke gjøre jobben sin.

Vi er en liten bedrift uten en egen IT-avdeling som kan hjelpe oss når vi får teknisk trøbbel. Vi er veldig fornøyde med den løsningen Atea tilbyr oss med støtte og support. De kan logge seg på via nettet og hjelpe oss. Det er et veldig stor pluss for oss, sier Kathrine.

Tidligere hadde de ikke denne muligheten, da alt filer var lagret lokalt på en server som stod fysisk på kontoret. Det gjorde at Kathrine, og de andre ansatte i ECL, ikke kunne sjekke dokumenter, eller redigere og gjøre endringer digitalt når de var ute hos kundene.

Kathrine er ofte ute hos kundene for å skape bedre handleopplevelser

Skreddersyr løsninger

For mange små og mellomstore bedrifter blir det dyrt å skulle drifte alle systemene selv, og ikke minst sårbart hvis man kun har tilgang på en lokal IT-ekspert, som var tilfellet for ECL.

– I samarbeid med Microsoft fikk vi muligheten til å hjelpe ECL med å lage en løsning som var skreddersydd for akkurat dem. For oss var det viktig å kartlegge grundig, sammen med kunden, akkurat hva behovene deres var, sier Mohamed Ismail, Account Manager i Atea
 
Typiske utfordringer for små og  mellomstore bedrifter, er at løsningene ikke fungerer som de skal, at data er lagret lokalt på en server, dårlig sikkerhet og økende vedlikeholdskostnader. Med skytjenester og riktig opplæring løser man mange av de utfordringene.

– Når vi fikk flyttet ECL opp i skyen, så løste det egentlig mye. I tillegg har de fått grundig opplæring og rådgivning hele veien. Nå har de fått en enklere hverdag, og kan bruke mer av tiden sin på egne kunder, forteller Mohamed.

Tilbake til Kundereferanser
Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer