Til hovedinnhald
Tilbake til Kundereferanser

– En topp moderne telefoniløsning

Med Atea Mobil har kommunene i Nordhordland fått en topp moderne telefoniplattform. Plattformen er nå klar til å møte kommunenes behov for effektivisering og samhandling.
IKT Nordhordland
Nordhordland

Etablere en skalerbar og fleksibel telefoniløsning for ti kommuner i Vestland fylke.

Avbildet: (fra venstre) Roar Langli, Leder Atea Mobil Region Vest, Torgeir Hustad Hellen, Driftsansvarlig Telefoni (IKTNH), Thomas Rønn-Aar, Daglig leder (IKTNH), og Geir Midttveit, Rådgiver Telefoni og Samhandling Atea Mobil. 


IKT Nordhordland (IKTNH) valgte Atea Mobil som samarbeidspartner da de skulle etablere en skalerbar og fleksibel telefoniløsning for ti kommuner i Vestland fylke. IKTNH har ansvar for IKT-tjenester i kommunene Alver, Austevoll, Austrheim, Fedje, Gulen, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger og Vaksdal.

Tett samarbeid

I tett samarbeid har IKTNH og Atea etablert en felles kommunikasjonsplattform og en sentralbordløsning som er tilpasset den enkelte kommunes behov. I tillegg har abonnementsporteføljen blitt automatisert, som sikrer tilgang til mobildata og som hindrer høye kostnader forbundet med overforbruk, samt Data Rollover.

Det har vært et meget godt samarbeid mellom IKTNH og Atea de siste to årene. Sammen har vi ikke bare etablert en topp moderne telefoniløsning, men vi har parallelt tilgjengeliggjort en rekke tjenester og produkter som IKTNH og deres kommuner nyter godt av, sier Roar Langli, leder for Atea Mobil på Vestlandet.

Daglig leder i IKTNH, Thomas Rønn-Aar, er fornøyd med utviklingen av kommunenes telefoniløsning og samarbeidet med Atea:

– Vi har kommet langt i samarbeidet og utviklingen av telefoniplattformen, og ser nå på fremtidige løsninger innen kommunikasjon som kan knyttes opp mot plattformen. Neste steg kan for eksempel være å etablere tjenester for samhandling som skal øke samarbeidet, effektiviteten og kvaliteten i kommunene. 

Spennende tid i møte

Kommunene i Nordhordland ønsker også å effektivisere og tilgjengeliggjøre kommunale tjenester ved å etablere «TRIO Digitalt Innbyggertog» knyttet til telefoniplattformen. I en slik løsning kan innbyggerne kommunisere med kommunen via sosiale medier, chat, video- og rådgivningssamtaler og skjermløsninger i kommunale bygg.

– Vi går en spennende tid i møte i samarbeid med Atea. Atea har videreforedlet alle våre innspill og inkludert de i plattformen. Vi ser at med Atea så kan vi utvikle telefoni til å bli det vi ønsker at telefoni kan være i fremtiden, sier Rønn-Aar.

 

Om leveransen
  • Atea har levert en felles kommunikasjonsplattform som støtter alle moderne teknologier innen mobil- og IP telefoni
  • Atea har levert felles Trio sentralbordløsning som er fleksibel slik at den kan tilpasses den enkelte kommunes behov
  • Atea har etablert en automatisert abonnementsportefølje, der hele porteføljen kan kombineres med Data Rollover
  • Atea har etablert velferdsløsninger ute hos beboere i kommunene. Disse kommuniserer via Mobil Data Aksess som sikrer en trygg transport av sensitiv data
Om IKT Nordhordland
  • IKT Nordhordland (IKTNH) har ansvar for utvikling og drift av den grunnleggende IKT-strukturen i 10 kommuner i Vestland fylke
  • IKTNH har ansvar for IKT-tjenester i kommunene Alver, Austevoll, Austrheim, Fedje, Gulen, Masfjorden, Modalen, Osterøy, Samnanger og Vaksdal
  • IKTNH er en selvstendig organisasjon og er organisert som et kommunalt oppgavefellesskap KO

 

Tilbake til Kundereferanser
Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer